شناسهٔ خبر: 37710 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اجرای صحنه‌ای نسخه‌ قدیمی تعزیه در جشنواره تئاتر شهر

ناصر عاشوری، کارگردان نمایش «مجلس شاه فتاح» گفت: این نمایش براساس نسخه‌ای قدیمی تعزیه است که داستان آن حول محور شخصیت امام علی(ع) است

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ ناصر عاشوری،کارگردان نمایش «مجلس شاه فتاح»  در رابطه با این اثر گفت: این نمایش براساس نسخه قدیمی تعزیه‌ نوشته شده است  و پرداختی نو است.

وی تصریح کرد:  متاسفانه نویسنده این نسخه مشخص نیست، اما واقعا داستانی جذاب دارد و مهجور واقع شده؛ این مجلس حول محور شخصیت حضرت علی(ع) است که البته ما در این اثر از شیوه اجرای شرقی آن که تعزیه باشد، کمی فاصله گرفتیم و نمایش را روی صحنه تعریف کرده‌ایم.

عاشوری با اشاره به بازی خود در این نمایش اظهار داشت: نمایش دو بازیگر دارد که در این اثر بژن محرمی نیز بازی می‌کند. همچنین عبدالله آتشانی نیز آهنگسزای نمایش است.

کارگردان نمایش «مجلس شاه فتاح» افزود: تاکنون مبلغی از سوی جشنواره به ما پرداخت نشده، اما امیدوارم که پیش از آغاز جشنواره این اتفاق رخ دهد، به هر حال ساخت دکور و دیگر بحث‌های گروه هزینه‌هایی دارد.

عاشوری در پایان اظهار داشت: ۲۹ شهریور ماه در تماشاخانه ماه حوزه هنری روی صحنه می‌رویم و اجرای ما در دو سانس ۱۸ و ۲۰ است.

نظر شما