شناسهٔ خبر: 37720 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مشکل اصلی سینمای ایران نبود سالن مناسب است

یوبی گفت: سالن های سینمایی همچون پردیس کوروش قرار است، در استان ها و شهرهای مختلف ایران نیز راه اندازی شود. در حال حاضر مشکل اصلی سینمای ایران نبود سالن مناسب است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ حجت اله ایوبی رئیس سازمان سینمایی ایران در گفت و گو با برنامه «سلام ایران» در ابتدا به جشن روز ملی سینما اشاره کرد و با بیان اینکه همه اهالی فرهنگ و هنر از گردهمایی ها و دورهم نشینی هنری استقبال می کنند، گفت: برای آنکه در سینمای ایران اتفاقات خوشایندی رخ دهد، باید در چندین بخش تلاش و فعالیت فراوانی داشته باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه دنیا، سینمای ایران را با تولیداتش می شناسد، گفت: سینمای ایران با تولیدات متفاوت خود توانسته در دنیا، راه و نگاهی جدیدی را پدید آورد. همین امر موجب شده آثار سینمایی کشورمان در بیشتر جشنواره های بزرگ دنیا علاقمندان زیادی را به خود جلب کند.

ایوبی در بخش دیگر سخنانش خاطر نشان کرد: به عنوان نماینده دولت موظف هستیم سینماگران را به تولید و ساخت آثار هنری ترغیب کنیم، در این زمینه نیز سعی و تلاش مان بر این است عدالت را میان همه هنرمندان برقرار سازیم.  

رئیس سازمان سینمایی ایران با بیان اینکه هم اکنون ۵۰ تن از سینماگران ایرانی تحت حمایت حداقلی بنیاد فارابی می باشند، به مشکلات این حوزه پرداخت و یادآور شد: در حال حاضر مشکل اصلی سینمای ایران نبود سالن مناسب است.

معاون فرهنگ وزیر ارشاد در ادامه ضمن اشاره به اینکه متاسفانه طی ۴۰ سال گذشته کشورمان با کاهش سالن های سینما مواجه بوده، تصریح کرد: دولت یازدهم از آغاز شروع به کار خود تاکنون توانسته سالن های سینما را به حد مطلوبی برساند.

ایوبی همچنین به حضور فعال بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: سالن ها سینمایی همچون پردیس کوروش قرار است، در استان ها و شهرهای مختلف ایران نیز راه اندازی شود، در حال حاضر بخش خصوصی مسئولیت ساخت حدود ۱۰۰ سالن سینمایی را بر عهده دارد.

نظر شما