شناسهٔ خبر: 37739 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اعطای تسهيلات نظام‌وظيفه به دانش‌آموختگان برتر ايرانی غير مقیم

بنیاد ملی نخبگان براساس آیین‌نامه «شناسایی و پشتیبانی از دانش‌آموختگان‌برتر دانشگاهی» تسهیلات ویژه‌ای برای دانش‌آموختگان‌ برتر ایرانی دانشگاه‌های خارج اعطا می‌كند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مهم‌ترین نكات این تسهیلات به شرح زیر است:

۱. صرفاً دانش‌آموختگان دوره‌های كارشناسی‌ارشد، دكتری تخصصی، دكتری حرفه‌ای، تخصص و فوق تخصص‌ كه از یكی از دانشگاه‌ها یا مراكز آموزش‌عالی خارجی دانش‌آموخته شده‌اند می‌توانند از این تسهیلات استفاده كنند.

۲. بررسی پرونده دانش‌آموختگان منوط به ثبت كامل اطلاعات متقاضی در وبگاه بخش بین‌المللی بنیاد (به نشانی:http://international.bmn.ir )است و هیچ یک از مدارک به‌طور دستی تحویل نمی‌شود.

۳. شرط لازم: دانش‌آموختگان مؤسسه‌های علمی خارج از كشور، حداكثر شش سال از زمان دانش‌آموختگی آنان گذشته و وضعیت فعلی آنان دانش‌آموخته باشد.

۴. شرط کافی: دانش‌آموختگان باید اولاً حدنصاب لازم، دست‌كم ۴۰۰  امتیاز در دوره دكتری و ۲۰۰ امتیاز در دوره كارشناسی‌ارشد را از فعالیت‌های نخبگانی به‌دست آورند و ثانیاً حائز بیشترین امتیاز در بین سایر متقاضیان در دوره بررسی باشند.

۵. مهم‌ترین مصادیق فعالیت‌های نخبگانی به شرح زیر است:

الف. موفقیت‌های علمی در دانشگاه (آموزشی، پژوهشی، فنّاورانه و ...)

ب. برگزیده شدن در جشنواره‌های علمی، پژوهشی، ‌ فنّاورانه مورد تأیید بنیاد

ج. كسب پذیرش برای فعالیت علمی/ فنّاورانه در ایران

د. فعالیت تمام وقت در شركت صنعتی/ تجاری

ه. همكاری در طرح‌های پژوهشی/ فناورانه/ نوآورانه

یادآوری مهم: دانش‌آموختگان براساس امتیاز حاصل از مجموع فعالیت‌های نخبگانی خود می‌توانند از تسهیلات نظام‌وظیفه تخصصی بهره‌مند شوند.

۶. باتوجه به اینكه امتیازهای دانش‌آموختگان به كمک نرم افزار تخصصی محاسبه می‌شود لازم است:

۷-۱. همه اطلاعات به طور كامل در سامانه بارگذاری شود. بدیهی است تا تكمیل نهایی اطلاعات، فرایند بررسی آغاز نمی‌شود.

۷-۲. زمان بررسی پرونده (از زمان تكمیل نهایی پرونده) در سامانه ۴۵ روز است و صرفاً پس از پایان این زمان، امكان پاسخگویی وجود خواهد داشت.

یادآوری مهم: چنانچه در هر مرحله از بررسی مشخص شود متقاضی اطلاعاتی خلاف واقع را بارگذاری كرده است، متقاضی نه‌فقط از این درخواست بلكه از تمامی تسهیلات بنیاد محروم می‌شود و عدم صداقت وی به دستگاه‌های ذی‌ربط اعلام و به لحاظ حقوقی موضوع پیگیری می‌شود.

۷. چنانچه با درخواست متقاضی موافقت نشود، متقاضی مجاز است با ارتقای فعالیت‌های نخبگانی خود صرفاً یك بار دیگر درخواست خود را در سامانه بارگذاری كند.

۸. از ابتدای مهرماه سال جاری، تمامی ارتباطات بنیاد با مخاطبان برای استفاده از تسهیلات نظام وظیفه، صرفاً از طریق شبكه (و به شكل غیرحضوری) انجام خواهد پذیرفت. از این رو چنانچه متقاضیان پرسش/ درخواستی درباره این موضوع داشته باشند باید با مراجعه به بخش «پاسخگویی به درخواست‌های شما» در وبگاه بنیاد (به نشانی:www.bmn.ir )، درخواست خود را ارسال كنند تا مورد بررسی قرار گیرد.

نظر شما