شناسهٔ خبر: 37755 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ارسال بسته های سینمایی به مخاطبان داخلی و خارجی

مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی از ارسال بسته های سینمایی به مخاطبان داخلی و همچنین کشورهای تاجیکستان و افغانستان خبرداد و گفت: بسته های سینمایی با هدف ترویج ادبیات سینمایی و مرور منتخب آثار سینمای ایران تهیه شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، علیرضا تابش همزمان با روز ملی سینما اظهار کرد: امیدواریم انتشار و ترویج این بسته ها در رشد و گسترش ادبیات نقد، مؤثر و مفید باشد.
مدیرعامل بنیاد فارابی همچنین بیان کرد: مواجهه با تاریخ سینمای ایران از منظر بررسی و پژوهش، دغدغه مهم سینماپژوهان و مدیران فرهنگی است که در این مجموعه به وسیله کتاب های آموزشی و پژوهشی و بهره گیری از محصولات انتشارات غیر دولتی، تلاش شده منظری مناسب و متناسب ارائه شود.
تابش افزود: DVD فیلم های ارائه شده نیز به گونه ای انتخاب شده اند که مخاطبان با مرور آن ها صبغه حرکت سینمای ایران در چند سال اخیر را از منظر نقد جریان فرهنگی واکاوی کنند.
وی در پایان گفت: علاوه بر مخاطبان هدف در استان ها و مدیران فرهنگی داخل کشور که با نسل جوان علاقه مند به سینما در ارتباط هستند، با هدف تقویت پیوندهای فرهنگی و ترویج و گسترش ادبیات مشترک میان کشورهای فارسی زبان و کمک به ایجاد یا رشد ادبیات سینمایی، بسته های سینمایی به مناسبت روز ملی سینمای ایران به سازمان های فعال سینمایی دو کشور دوست و برادر تاجیکستان و افعانستان نیز اهداء می شود.
بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیاد سینمایی فارابی، همزمان با روز ملی سینما، بسته های فرهنگی حاوی منتخبی از انتشارات و محصولات مکتوب بنیاد سینمایی فارابی، موزه سینما و DVD فیلم های مؤسسه رسانه های تصویری به مخاطبان هدف سینما ارسال شد.

نظر شما