شناسهٔ خبر: 37802 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اسامی ۲۴۰ نشریه و سایت علمی نامعتبر اعلام شد

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و سیاستگذاری پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اسامی ۲۴۰نشریه علمی نامعتبر، نشریات و پایگاه های اینترنتی علمی جعلی از طریق سایت این دفتر اعلام شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، محسن شریفی افزود: فهرست نشریات علمی نامعتبر به طور مستمر بازبینی می شود و امکان دارد نشریات جدیدی به آن افزوده شده یا نشریاتی از آن کم شود بنا براین دانشگاه ها باید آخرین لیست اعلام شده را ملاک عمل قرار دهند. همچنین این نشریات از تاریخ اعلام شده این دفتر فاقد اعتبار هستند ولی اگر قبل از آن، محققان در آن نشریه مقاله منتشر کرده باشند اشکالی ندارد.
وی با بیان اینکه علاوه بر نشریات علمی برخی نشریات و سایت ها نیز وجود دارند که جعلی بوده و با سوء استفاده از عناوین نشریات معتبر علمی ،به دریافت مقاله و انتشارآن اقدام می کنند تصریح کرد که فهرست این نشریات نیز از طریق دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور پژوهشیِ وزارت علوم اعلام شده است.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، شریفی با اعلام اینکه بحث تخلفات علمی دامنه وسیعی دارد و شامل سرقت علمی،جعل ،کپی برداری و .. می شود گفت : وزارت علوم مصادیق و شیوه نامه برخورد با تخلفات علمی را به دانشگاه ها ابلاغ کرده است و دانشگاه ها باید در کمیته های انضباطی دانشجویی و هیئت های تخلفات اعضای هیئت علمی به آن رسیدگی کنند.
اعضای هیئت علمی و محققان می توانند جهت مشاهده فهرست نشریات علمی معتبر و نامعتبر به http://www.msrt.ir/fa/rppc/pages/Home.asp مراجعه کنند.

نظر شما