شناسهٔ خبر: 37808 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فیلم زندگی جاویدالاثر متوسلیان تغییر نام داد/ آغاز فیلمبرداری

فیلم مستند داستانی زندگی جاویدالاثر احمد متوسلیان با نام «ایستاده در غبار» به کارگردانی محمد حسین مهدویان کلید خورد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمد حسین مهدویان کارگردان مستند «آخرین روزهای زمستان» درباره آغاز فیلمبرداری این مستند که در قالب سینمایی ساخته می‌شود، گفت: از مدت ها پیش نگارش فیلمنامه ای با موضوع زندگی جاویدالاثر احمد متوسلیان را با نام «کودکی ناتمام» آغاز کرده بودم و مصمم بودم این اثر را بسازم و وقتی فیلمنامه کامل شد احساس کردم بهتر است نام آن را عوض کنم.

وی ادامه داد: نگارش فیلمنامه چندی پیش به پایان رسید و بر اساس فراز و فرودهایی که در داستان به وجود آمد تصمیم گرفتم نام آن را به «ایستاده در غبار» تغییر دهم.

مهدویان درباره بازه زمانی از زندگی جاویدالاثر متوسلیان که در این مستند روایت می‌شود، بیان کرد:‌ «ایستاده در غبار» داستان زندگی احمد متوسلیان از زمان اعزام به جبهه تا زمان مفقود شدنش را به تصویر می کشد.

به گفته وی، فیلمبرداری «ایستاده در غبار» با مدیریت هادی بهروزی هفته گدشته آغاز شده است.

این کارگردان در پایان با اشاره به انتخاب بازیگری که چهره ای شبیه به جاویدالاثر احمد متوسلیان داشته باشد، گفت: سخت ترین مرحله کار انتخاب بازیگری بود که به لحاظ چهره شبیه به حاج احمد متوسلیان باشد اما پس از جستجوهای بسیار به گزینه های خوبی برای بازی در این نقش دست یافته ایم.

احمد متوسلیان یزدی فرمانده لشکر ۲۷ محمد رسول الله در هشت سال دفاع مقدس بود. وی یکی از ۴ دیپلمات ربوده شده ایران در لبنان در سال ۱۳۶۱ است.

نظر شما