شناسهٔ خبر: 37814 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

۱۴ مجسمه‌ساز خارجی به تهران می‌آیند

دکتر عیسی علیزاده، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از آغاز هفتمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران از اول مهرماه با حضور ۱۴ هنرمند خارجی و ۹ مجسمه‌ساز ایرانی خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ و به نقل از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران؛ دکتر عیسی علیزاده درباره آخرین روند از مقدمات برگزاری این دوره سمپوزیوم مجسمه گفت: اول مهرماه هفتمین سمپوزیوم مجسمه تهران آغاز به کار می‌کند. این دوره از سمپوزیوم دارای دو بخش کارگاه سنگ و آهن است که ۳۳ هنرمند ایرانی و خارجی در بخش‌های اصلی و جنبی این رویداد هنری حضور دارند.

رئیس هفتمین سمپوزیوم مجسمه تهران با اشاره به اینکه این دوره سمپوزیوم میزبان بیش از ۱۴ هنرمند خارجی خواهد بود بیان کرد: ۱۴ هنرمند خارجی از ۱۳ کشور در این دوره از سمپوزیوم حضور خواهند داشت. هنرمندانی از کشورهایی چون روسیه، بلاروس، آلبانی، پرتقال، ایتالیا، صربستان، تایوان، کره، آلمان، پرو، بلغارستان، یونان و رومانی مجسمه‌سازان این دوره سمپوزیوم سنگ و آهن هستند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران افزود: همچنین ۹ هنرمند ایرانی نیز با آثار خود در بخش‌های اصلی کارگاه سنگ و آهن این سمپوزیوم حضور خواهند داشت. ضمن اینکه همچون ادوار گذشته رویکرد کلی سمپوزیوم تهران؛ آموزشی است و به همین منظور در بخش جنبی جشنواره ۱۰ دانشجو به ارائه آثار خود خواهند پرداخت.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در پایان با اشاره به محل سمپوزیوم گفت: محل برگزاری سمپوزیوم مانند دوره‌ گذشته برج میلاد تهران خواهد بود و جای گذاری مجسمه‌ها در نقاط تهران را به عنوان سیاست کلی این رویداد هنری حفظ خواهیم کرد.‌

نظر شما