شناسهٔ خبر: 37817 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فرم‌های داوری و امتیاز‌دهی جایزه کتاب سال تغییر می‌کند

دبیر علمی جایزه کتاب سال از تغییر در فرم‌های داوری و امتیاز‌دهی خبر داد و گفت:‌ از برخی داوران گروه‌های مختلف خواستیم تا نظرات کارشناسی خود را درباره فرم‌های ارزشیابی و امتیاز‌ها در جایزه کتاب سال ارائه کنند،‌ براین اساس تغییراتی ایجاد خواهد شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌علی مهدوی‌راد، دبیر جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، از بازبینی در آیین‌نامه جایزه کتاب سال در این دوره خبر داد و گفت: به این منظور چندی پیش با ارسال نامه‌ای به  داوران گروه‌های مختلف علمی که سال‌های سال داوری را بر عهده داشتند‌، خواستار این شدیم که نظرات خود را درباره معیارهای داوری و فرم ارزیابی و امتیاز‌ها ارائه کنند.

وی ادامه داد: اخیرا‌ً بیش از ۳۰ پاسخ به دست ما رسیده است که در آنها اساتید داوری به صورت مبسوط نظرات خود را که حاصل سال‌ها داوری کتاب‌ها در جایزه کتاب سال است‌، را مکتوب کرده‌اند. این نظرات بسیار حائز اهمیت و راه‌گشاست و می‌تواند تغییرات قابل توجهی را در جهت ارتقای سطح جایزه کتاب سال به وجود آورد.

مهدوی‌راد تصریح کرد:‌ بررسی نقطه نظرات اساتید داوری از هفته آینده آغاز می‌شود و ما تلاش خواهیم کرد هر چه سریع‌تر فرم‌های جدید ارزشیابی و امتیاز‌دهی را بر اساس نظرات این کارشناسان طراحی کنیم تا در این دوره جایزه کتاب سال بتوانیم داوری بهتر و دقیق‌تری داشته باشیم.

نظر شما