شناسهٔ خبر: 37846 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ضرورت افزایش سهم مقالات علوم انسانی به بیش از ۵۰ درصد

معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم گفت: باید سهم علوم انسانی از مقالات علمی به ۵۰ درصد و بیشتر برسد.

 

وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ وحید احمدی امروز در مراسم رونمایی از اطلس داده های اجتماعی و فرهنگی پژوهشگاه علوم انسانی گفت: باید ببینیم در حوزه علوم انسانی کجا هستیم، چه می کنیم و در چه مسیری با چه نقشی در توسعه علمی علوم انسانی گام برداریم.

 

وی افزود: همچنین باید ببینیم که چگونه و از چه طریقی مانند علوم دیگر همچون نانو عمل کنیم تا به رتبه های علمی بالایی دست یابیم.

به گفته وی دغدغه اصلی من علوم انسانی است و اعتقاد دارم که این علم نقش اثرگذاری در دنیا و جوامع انسانی دارد.

وی با بیان اینکه از این علم به خوبی استفاده نکرده ایم تا اجزای پازل توسعه علمی نقش آفرینی کنند، گفت: اکنون آمایش علم و فناوری در حال انجام است که این موضوع در حوزه علوم انسانی نیز پیگیری می شود. اکنون در حال سرمایه گذاری بر روی این موضوع هستیم.

معاون وزیر علوم با اشاره به آئین نامه شورای توسعه پژوهش و فناوری در علوم انسانی و هنر گفت: در هفته گذشته این آئین نامه با امضای وزیر علوم ابلاغ شد تا مشکلات و چالش های حوزه فناوری را با افراد صاحب نظر مورد بررسی قرار دهد.  

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد از ظرفیت کشور علوم انسانی است، گفت: باید سهم علوم انسانی از مقالات ۵۰ درصد و بیشتر باشد و ما تاکید داریم که مجلات و مقالات مورد حمایت مالی، قانونی و معنوی قرار گیرند تا به سمت مجلات بین المللی بروند.

احمدی گفت: در آمایش سرزمینی نقش علوم انسانی در توسعه اقتصادی، تعاملات بین المللی، تعاملات داخلی و منطقه ای مورد بررسی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: باید در مسیر تحول پژوهشگاه علوم انسانی به سمت کاربردی و ماموریت گرا کردن پژوهشگاه پیش برویم تا بتوانیم به پیشرفت هایی دست یابیم و در این حوزه پیشگام و پیشتاز شویم.

نظر شما