شناسهٔ خبر: 37895 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نمی‌دانم چرا ۲ سال است به من پروانه ساخت نمی‌دهند

رهبر قنبری بیان کرد تدوین مستند «در توسن خیال یار» تا یک ماه دیگر پایان می‌یابد و همچنین از اینکه ۲ سال است شورای پروانه ساخت به فیلمنامه‌های وی مجوز نمی‌دهد، انتقاد کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ رهبر قنبری کارگردان سینما با اشاره به تدوین مستند «در توسن خیال یار» گفت: مهران کرمی تدوین این مستند را برعهده دارد و براساس برنامه ریزی انجام شده تدوین تا یک ماه دیگر به پایان می رسد.

وی با اشاره به اینکه مهران پورمندان ساخت موسیقی این مستند را برعهده دارد، توضیح داد: «در توسن خیال یار» یک مستند بلند است که به زودی آماده می شود، البته هنوز برنامه ای برای نمایش آن ندارم.

این کارگردان سینما با اشاره به دیگر فعالیت های سینمایی خود، بیان کرد: نزدیک به ۲ سال است که برای ۲ فیلمنامه سینمایی درخواست پروانه ساخت داده‌ام که متاسفانه تا امروز جوابی برای آنها به من داده نشده است.

قنبری در پایان گفت: اگر سیاست ها و نگاه ها در شورای صدور پروانه ساخت اجازه دهد شاید بتوانم این فیلم ها را جلوی دوربین ببرم، طی ۲ سال گذشته هیچ دلیلی برای صادر نشدن پروانه ساخت این دو فیلمنامه ارائه نکرده‌اند و فکر می کنم این دوستان نسبت به فیلم های من احساس غلطی دارند و به همین دلیل تمایل به صدور پروانه ساخت ندارند.

«در توسن خیال یار» به کارگردانی رهبر قنبری مستندی درباره زندگی فریدون کوچکیان از نقاشان سقف و دیوار (فرسک) کشور است.

ایده این مستند از خیالات کارگردان در نگاه به نقاشی های فریدون کوچکیان سرچشمه گرفته است. همچنین در این مستند به زندگی و آثار این هنرمند نقاش کشور پرداخته می شود و در آن با وی و تعدادی از دوستان و آشنایانش درباره زندگی، شخصیت و سبک نقاشی هایش گفتگو می شود.

نظر شما