شناسهٔ خبر: 37913 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جنتی: جوابگوی قصه ها هستم/انتخاب فیلم محمد(ص) برای اسکار مشخص نیست

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره معرفی فیلم محمد رسول الله (ص) به اسکار گفت: هنوز برای اینکه چه فیلمی از ایران نماینده جایزه اسکار باشد تصمیم نگرفته ایم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، علی جنتی روز دوشنبه در حاشیه برگزاری پانزدهمین جشنواره صنعت چاپ در جمع خبرنگاران درباره میزان فروش فیلم محمد رسول الله(ص) گفت: آخرین وضعیت فروش را نمی دانم اما تا یک هفته پیش ۳ میلیارد تومان فروش داشته است، این فیلم در ۱۴۰ سالن سینمایی در حال نمایش است و با توجه به اینکه دوبله عربی و زیرنویس انگلیسی هم دارد در خارج از کشور نیز نمایش داده می شود.

وی افزود: امیدوارم از آنچه که سرمایه گذاری برای تولید این فیلم شده، فروش بیشتری حاصل شود تا بخش دوم آن هم که از زمان رسالت تا رحلت پیامبر(ص) را روایت می کند، ساخته شود.

** فیلم قصه ها 
وزیر ارشاد همچنین درباره فیلم قصه ها گفت: فیلم قصه ها مشکلی ندارد اگر سوال درباره این فیلم به صحن علنی مجلس بیاید، من نظراتم را خواهم گفت. به هر حال سینمای اجتماعی ما نمی تواند از مسائل اجتماعی برکنار باشد و آنچه که در اطرافش می گذرد را چشم پوشی کند نویسندگان و نشریات ما نیز نمی توانند برکنار از مسائل اجتماعی باشند. 
جنتی افزود: قصه ها نیز یک فیلم اجتماعی است که بسیاری از مسائل جامعه را به تصویر کشیده و در مقابل راه حل هایی نیز ارائه کرده است به نظر من فیلم بسیار خوبی است و به همین دلیل نیز مجوز اکران آن صادر شد.
فیلم سینمایی قصه به کارگردانی رخشان بنی اعتماد اردیبهشت ماه امسال پس از دو سال توقیف در سینماهای سراسر کشور اکران شد.
دراین فیلم هنرمندانی چون باران کوثری، فرهاد اصلانی، پیمان معادی، فاطمه معتمد آریا، گلاب آدینه و مهدی هاشمی به ایفای نقش پرداختند.
وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره زمزمه حضور بازیگران خارجی در سینمای ایران بیان داشت: بخش بین الملل جشنواره فجر امسال که به صورت مستقل در اردیبهشت ماه برگزار شد قراردادهایی با چند کشور داشتیم تا با همکاری یکدیگر فیلم مشترک بسازیم و این مساله عادی بوده که در ساخت فیلم مشترک، بازیگران خارجی نیز حضور یابند. 

**تفکیک جشنواره کودک از نوجوان آزمایشی است 
جنتی در ادامه درباره تفکیک جشنواره فیلم کودک از نوجوان گفت: این جشنواره ۲۸ ساله شده است و در طول این سال ها در استان های مختلف از جمله اصفهان و همدان و سایر شهرها برگزار شده است. 
وی افزود: با بررسی های کارشناسی که شد تصمیم گرفتیم بخش کودک و نوجوان را از یکدیگر جدا کنیم و بخش کودک در اصفهان و بخش نوجوان نیز در همدان برگزار شود. 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: برگزاری جشنواره کودک و نوجوان به این صورت آزمایشی بوده و مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت که در صورت عدم موفقیت آن، دوباره بطور مشترک و مانند سال های گذشته اجرا می شود. 

**از لغو کنسرت ناظری بی اطلاعم 
جنتی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره لغو برگزاری کنسرت شهرام ناظری در تبریز اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: در این باره تحقیق می کنم. 

**کتاب های قرآن باید مهر کنترل داشته باشد 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره افزایش نظارت این وزارتخانه در بحث چاپ قرآن کریم نیز اظهار داشت: گاهی اوقات مشکلاتی در چاپ قرآن دیده می شود که باید این مساله را چایخانه ها دقت و نظارت داشته باشند و کتابهای قرآنی چاپ شده مهر کنترل داشته باشند. 
جنتی تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتاب های قرآنی را که دارای مشکل بوده از بازار نشر جمع آوری می کند و گاهی نیز مشاهده شده کتاب قرآن را همراه با برخی ادعیه چاپ می کنند و این کار درست نیست و باید از بازار کتاب خارج شوند. 

**کمبود های صنعت چاپ بزودی برطرف می شود 
وی با اشاره به کمبودهای صنعت چاپ و کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رفع این کمبودها، گفت: مشکلاتی از نظر مواد اولیه در صنعت چاپ وجود دارد که یکی، دو ماه آینده با گشایش وضعیت اقتصادی و رفع تحریم ها، این مشکلات برطرف می شود. 
جنتی افزود: بارها مطرح شده که تعرفه های جدید برای کاغذ اعمال شود که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دولت با تعیین تعرفه های جدید مخالفت کرده و معتقدیم که کاغذ باید ارزان به دست مصرف کننده برسد. 
وی با اشاره به اینکه با رشد فناوری در صنعت چاپ از دنیا عقب نیستیم، اظهار داشت: بهترین فناوری ها در اینجا مورد استفاده قرار می گیرد و با رفع تحریم های اقتصادی ورود مواد اولیه رفع می شود. 
وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره دو شغله بودن معاون هنری وزارت ارشاد، تصریح کرد: جوابی در این باره ندارم و بروید از آقای مرادخانی بپرسید. 

نظر شما