شناسهٔ خبر: 37944 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جشنواره فیلم بغداد میزبان «رستاخیز» می‌شود/ سفر درویش به عراق

احمدرضا درویش کارگردان فیلم «رستاخیز» به همراه چند تن از عوامل این فیلم به جشنواره فیلم بغداد می‌رود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، جشنواره بین المللی فیلم بغداد دو سال است که خواستار حضور فیلم «رستاخیز» آخرین ساخته احمدرضا درویش در این جشنواره است و دست اندرکاران فیلم در نظر داشتند آن را همزمان با اکران در ایران به این جشنواره بفرستند و به همین دلیل مقرر شده بود که این فیلم امسال و همزمان با اکران در ایران در هفتمین دوره از جشنواره فیلم «بغداد» نیز به نمایش درآید.

رستاخیز

آخرین هماهنگی‌ها نیز در ایام برپایی بخش بین‌الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر در اردیبهشت ماه امسال بین تقی علیقلی‌زاده تهیه‌کننده «رستاخیز» و دبیر جشنواره فیلم بغداد انجام گرفت که طبق آن قرار شد فیلم «رستاخیز» با نام عربی «القربان» و نام انگلیسی «Hussein Who Said No» مهرماه امسال در جشنواره بغداد به نمایش درآید.

بازیگران عرب فیلم رستاخیز

هفتمین جشنواره فیلم بغداد طی روزهای یکم تا پنجم اکتبر (۹ تا ۱۳ مهر) در شهر بغداد در عراق برگزار می‌شود.

احمدرضا درویش کارگردان فیلم «رستاخیز» به همراه چند تن از عوامل این فیلم در تاریخ مذکور به جشنواره بغداد می رود. نکته قابل توجه اینکه معاون وزیر فرهنگ عراق برای این حضور همکاری داشته است.

این فیلم تاریخی مذهبی دارای نسخه‌هایی با دوبله به زبان های مختلف از جمله با دوبله عربی و انگلیسی است.

بازیگران عرب فیلم رستاخیز

در فیلم سینمایی «رستاخیز» هفت بازیگر جهان عرب حضور دارند که اسامی آنها به این شرح است: جمال سلیمان از سوریه، داوود حسین از کویت، رضوان عقیلی از سوریه، جواد الشکرچی از عراق و فادی ابراهیم از لبنان.

استفان واربک آهنگساز برنده جایزه اسکار نیز موسیقی فیلم «رستاخیز» را ساخته است که موسیقی آن در استودیو «مولینر» لندن انجام گرفته است و جرمی پرایز، دن جانسون، ریچارد کانوی از صداگذاران فیلم هستند.

فیلم رستاخیز

تدوین این فیلم را طریق انوار انجام داده است. وی نامزد اسکار ۲۰۱۰ برای فیلم «سخنرانی پادشاه» بوده است.

فیلم «رستاخیز» با دریافت مجوز اکران از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک روز در سینماهای تهران روی پرده رفت ولی به دستور همین وزارتخانه در پایان نخستین روز اکرانش در تاریخ ۲۴ تیرماه از پرده پایین آمد.

نظر شما