شناسهٔ خبر: 37952 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«فرهنگ مثل ها و اصطلاحات گیل و دیلم» منتشر شد

کتاب «فرهنگ مثل ها و اصطلاحات گیل و دیلم» تألیف محمود پاینده لنگرودی بعد از 20 سال از چاپ نخست از سوی انتشارات سروش تجدید چاپ و منتشر شد.

«فرهنگ مثل ها و اصطلاحات گیل و دیلم» منتشر شد

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ مثل های مردم هر سرزمین نماد آداب و آیین ها و مناسبات اجتماعی، تلقی آن مردم از زیبایی‌ها و زشتی‌ها، و نیز چگونگی زیست آنان در فراز و فرود روزگاران است که در قالب کلمات و عباراتی کوتاه گنجانده شده‌است.

کتاب «فرهنگ مثل ها و اصطلاحات گیل و دیلم» با چند هزار مثل و اصطلاح گیلکی، همراه با چند هزار مثل و زبانزد فارسی و دیگر گویش‌های ایرانی برای گویاتر کردن آن‌ها، حاصل سی سال پرس‌و‌جو و پژوهش محمود پاینده لنگرودی، این گیله مرد شیفته ادب و فرهنگ گیلان و نویسنده و شاعر گیلکی سرا و فارسی سرای کشورمان است که اینک چاپ جدید آن بعد از گذشت ۲۰ سال از چاپ نخست کتاب به همه علاقمندان ادبیات مردمی و زبانشناسان تقدیم شده‌است.

کتاب «فرهنگ مثل ها و اصطلاحات گیل و دیلم» مجموعه تقریبی ۱۳۰۰ مثل و اصطلاح به گویش مردم جلگه و کوهستان شرق گیلان است. برگردان فارسی مثل‌ها و اصطلاحات، خواننده را از مراجعه به فرهنگ لغات بی‌نیاز می کند و برای استفاده زبان شناسان و دیگر محققان نویسنده سعی کرده آوا نوشت، کاربرد و کنایه‌های مثل‌ها را نیز به اختصار در کتاب بیاورد.

چاپ دوم کتاب حاضر در ۲۷۶ صفحه و با قیمت ۱۶ هزار تومان از سوی انتشارات سروش منتشر شده و در اختیار علاقمندان به ادبیات قرار گرفته‌است.
فروش اینترنتی کتاب از طریق سایت انتشارات سروش نیز امکان‌پذیر است.

نظر شما