شناسهٔ خبر: 37976 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حمیدرضا مدقق دبیر جشنواره کتاب و رسانه برتر شد

حمیدرضا مدقق به عنوان دبیر چهاردهمین دوره جشنواره «کتاب و رسانه برتر» انتخاب شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، مجید غلامی جلیسه، دبیر بیست و سومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، حمیدرضا مدقق را به سمت دبیر چهاردهمین دوره جشنواره «کتاب و رسانه برتر» منصوب کرد.

جلیسه در حکم خود برای مدقق بر قدمت کتاب به عنوان رسانه تاکید کرده و در ادامه، تعامل میان کتاب و رسانه را امری ضروری و مهم دانسته است. بهره گیری از مشارکت و همراهی فعالان رسانه و کتاب در جهت برگزاری جشنواره ای در خور شان این دو حوزه از موضوعات مورد تاکید در این حکم است.

متن حکم مدقق به این شرح است:
«جناب آقای دکتر حمیدرضا مدقق
کتاب را بی تردید می توان یکی از قدیمی ترین رسانه ها دانست، اگر چه در دنیای امروز با وجود انبوه رسانه های با سرعت بالاتر از کتاب، وجه رسانه ای آن در موضوع اطلاع رسانی کمرنگ تر شده است اما کارکرد رسانه ای آن در موضوع عمق بخشی به مفاهیم و جهت دهی افکار را نمی توان نادیده گرفت.
از نگاه دیگر کتاب یک منبع برای رسانه های جدید است و نیز یک موضوع مهم برای بررسی در رسانه ها. از سوی دیگر کتاب برای عرض اندام بیشتر در عرصه فرهنگی و نیز رونق جریان کتابخوانی به رسانه ها نیاز دارد و از این رو توجه به رابطه میان کتاب و رسانه بسیار مهم است.
با توجه به اهمیت این موضوع و نیز با عنایت به توانمندی و تجربیات جنابعالی در حوزه رسانه و ارتباط تنگاتنگ با کتاب به موجب این حکم جنابعالی را به سمت «دبیر چهاردهمین دوره جشنواره کتاب و رسانه برتر» منصوب می کنم.
امید که با استعانت از درگاه ایزد منان و بهره گیری از مشارکت و همراهی فعالان رسانه و کتاب، جشنواره ای در خور شان این دو حوزه برگزار شود.»

بر اساس این گزارش، حمیدرضا مدقق متولد ۱۳۴۹ مشهد و دارای مدرک دکترای علوم ارتباطات از دانشگاه علامه طباطبایی است. وی تدریس در دانشگاه، خبرنگاری و سردبیری علمی فرهنگی هنری شبکه خبر و داوری جشنواره های مختلف فرهنگی هنری را در کارنامه کاری خود دارد.

نظر شما