شناسهٔ خبر: 37991 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

۹۰ هزار دلار برای نامه «چارلز داروین» درباره پسر خدا نبودن حضرت مسیح(ع)

یادداشتی از «چارلز داروین» که در پاسخ به یکی از خوانندگان کتاب‌هایش درباره پسر خدا نبودن حضرت مسیح(ع) و محتوای کتاب عهد جدید (انجیل) نوشته بود، در یک حراجی به قیمت ۹۰ هزار دلار فروخته خواهد شد.

90 هزار دلار برای نامه «چارلز داروین» درباره پسر خدا نبودن حضرت مسیح(ع)

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ در سال ۱۸۸۰ «چارلز داروین»، زیست‌شناس انگلیسی و واضع نظریه «تکامل زیستی» از یکی از خوانندگان جوان کتاب‌های خود با نام «فا مک‌درموت» نامه‌ای دریافت کرد که در آن نوشته شده بود: «از خواندن کتاب‌های شما لذت بردم؛ در نهایت احساس کردم که نباید ایمان خود را از دست بدهم. هدفم از نوشتن این نامه این است که بدانم آیا به انجیل اعتقاد دارید یا خیر.»
 
«داروین» در پاسخ مکتوبی که تاریخ ۲۴ نوامبر ۱۸۸۰، ۲۱ سال پس از انتشار کتاب «اصل انواع» را دارد و به‌تازگی در حراجی به مبلغ ۹۰ هزار دلار قیمت‌گذاری، نوشته است: «متاسفم که باید به اطلاع شما برسانم من انجیل را وحی الهی نمی‌دانم و بنابراین عیسی مسیح را به عنوان پسر خدا قبول ندارم.»
 
این نامه قرار است ۲۱ سپتامبر در حراجی «بوناماس» در «نیویورک» در معرض فروش گذاشته شود و انتظار می‌رود بین ۷۰ تا ۹۰ هزار دلار به‌فروش برسد.
 
نظریه «انتخاب طبیعی» وی و ایده تکامل انسانی از طریق ژنتیک در دوران زندگی این زیست‌شناس به دلیل مغایرت با آموزه‌های مسیحی بسیار جنجال برانگیز شده بود.
 
این زیست‌شناس انگلیسی به دلیل عقاید مذهبی خانواده خود به‌ویژه همسرش برای چند دهه درباره نظریات خود سکوت کرده بود و در این نامه نیز عبارت «خصوصی» نشان می‌دهد وی تمایلی به عمومی کردن نظر خود نداشته است.
 
بنا به گفته بنیاد «چارلز داروین» در دانشگاه «کمبریج» این نامه تنها متنی نیست که درباره دیدگاه‌های مذهبی این زیست‌شناس اطلاعاتی در اختیار ما می‌گذارد.

نظر شما