شناسهٔ خبر: 37993 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب «تلویزیون‌های ماهواره‌ای و ارزش‌های اجتماعی بین‌نسلی» روی میز منتقدان قرار می‌گیرد

کتاب «تلویزیون‌های ماهواره‌ای و ارزش‌های اجتماعی بین‌نسلی» یکشنبه 29 شهریور در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب رونمایی و نقد می‌شود.

کتاب «تلویزیون‌های ماهواره‌ای و ارزش‌های اجتماعی بین‌نسلی» روی میز منتقدان قرار می‌گیرد

 

 

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛نشست رونمایی و نقد و بررسی کتاب «تلویزیون‌های ماهواره‌ای و ارزش‌های اجتماعی بین نسلی» با حضور هادی خانیکی و مهدی منتظرقائم، یکشنبه ۲۹ شهریور ساعت ۱۷ در سرای اهل قلم خانه کتاب برگزار می‌شود.

این كتاب نتیجه پژوهش دكتر منصور ساعی است كه در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات انجام شده و مرداد ۱۳۹۴ از سوی انتشارات این پژوهشگاه منتشر شده است.

موضوع این كتاب، مطالعه میزان تأثیر تلویزیون‌های ماهواره‌ای بر همگرایی ارزش‌های بین‌ نسلی (نسل جوان و میان‌سال) است. این مطالعه نشان می‌دهد که دو نسل جوان و میانسال برخوردار از تلویزیون‌های ماهواره‌ای در بیشتر ارزش‌های اجتماعی با هم واگرا هستند. این تلویزیون‌ها بخش مهمی از اوقات فراغت دو نسل را به خود اختصاص داده‌اند و بیشتر محتوایی که آنها‏ در تلویزیون‌های ماهواره‏‌ای تماشا می‌کنند، فیلم و سریال و برنامه‌های سرگرم ‌کننده است و محتوای آموزشی و علمی در پایین ‌ترین رده قرار دارد.

این کتاب در هفت فصل با عناوین مفهوم‌‌شناسی ارزش،‌ مفهوم‏‌شناسی نسل و روابط نسلی،‌ رسانه‌ها و ارزش‌ها،‌ مطالعات تجربی رسانه‌ها و ارزش‌ها در جهان و ایران، چارچوب‌ نظری ـ مفهومی و روش‌شناسی، یافته‌های پژوهش و نتیجه‌گیری و تبیین تدوین شده است.
 
«تلویزیون‌های ماهواره‌ای و ارزش‌های اجتماعی بین نسلی» در ۲۳۶ صفحه و با بهای یکصد هزار ریال به تازگی روانه بازار کتاب شده است.

نظر شما