شناسهٔ خبر: 38025 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حمایت نخست‌وزیر کامبوج از فیلم جدید آنجلینا جولی

هون سن نخست‌وزیر کامبوج بعد از ملاقات با آنجلینا جولی در پنوم‌پن از فیلم جدید این ستاره هالیوودی درباره رژیم قاتل خمرهای سرخ، حمایت کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ آنجلینا جولی می‌خواهد با اقتباس از کتاب خاطرات «اول آن‌ها پدرم را کشتند: دختر کامبوج یادش می‌آید» فیلمی بسازد؛ کتاب خاطراتی که توسط لونگ اونگ فعال کامبوجی که از رژیم کمونیست خمرهای سرخ جان سالم به در برد، نوشته شده است. این رژیم برای دستیابی به آرمان‌شهر مارکسیستی خود جان حدود ۲ میلیون شهروند کامبوجی را بین سال‌های ۱۹۷۵ و ۱۹۷۹ با قحطی، کار بیش از حد یا اعدام گرفت.

اینگ سوفالت سخن‌گوی هون‌سن نخست‌وزیر این کشور بعد از ملاقات او با آنجلینا جولی در روز پنج‌شنبه به نقل از وی گفت که این فیلم «نشانگر حقایق در کامبوج و راهی برای نسل‌های جوان‌تر است که این کشور را درک کنند».

جولی پیش از این گفته بود این فیلم به او کمک کرده تا به مردم کامبوج احساس نزدیکی بیشتری کند؛ کشوری که خانه مَدوکس، پسر ۱۴ ساله او و برد پیت است. ستاره فیلم «لارا کرافت» مدوکس را در سال ۲۰۰۲ و وقتی که او تنها ۷ ماه داشت به فرزندی پذیرفت. او ماه جولای به اسوشیتدپرس گفته بود: «در حالیکه من و مدوکس فیلم را آماده می‌کنیم، کنار هم درباره کشورش هم چیزهای بیشتری یاد می‌گیریم. او هفته آینده ۱۴ ساله خواهد شد و این زمان بسیار مهمی برای اوست تا بفهمد چه کسی است. او پسر من است اما پسر کامبوج هم هست. وقتش شده که خانواده ما درک کند تمام این چیزها چه معنی‌ای برای او و ما دارند. اشتیاق من برای تعریف کردن این داستان به حقیقی‌ترین و دقیق‌ترین شیوه ممکن، تجلیل من از قدرت و وقار تمام مردم کامبوج خواهد بود». جولی در ادامه گفت: «قصد این پروژه بازبینی اتفاقات هولناک جنگ نیست بلکه آوردن شخصیت‌هایی روی پرده است که مردم سراسر جهان بتوانند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند و این است که به دیگران در یادگیری درباره کامبوج کمک کند».

جولی به عنوان سفیر ویژه سازمان ملل که ۴۰ سال دارد، این فیلم را از روی فیلمنامه‌ای که خودش با «اونگ» نوشته برای غول خدمات پخش اینترنتی نت‌فلیکس کارگردانی خواهد کرد و ریتی پن کارگردان شناخته‌شده کامبوجی هم از تهیه‌کنندگان آن خواهد بود.

بعد از اینکه سال گذشته دو رهبر ارشد رژیم خمرهای سرخ به خاطر جرایم انسانی به حبس ابد محکوم شدند، هون‌ سن که خودش قبلا یکی از افسران خمرهای سرخ بوده و بعدها از آن‌ها جدا شده بود، با پیگرد قضایی بیشتر مخالفت کرد و اخطار داد که این کار می‌تواند باعث به وجود آمدن درگیری‌های بیشتر شود. نون چه‌آی ۸۹ ساله «برادر شماره دو» سابق خمرهای سرخ و رییس سابق خیو سامپان ۸۴ ساله رییس دولت سابق درخواست استیناف کرده‌اند. آن‌ها همچنین بار دیگر هم با تمرکز بر جرایم کشتار اقلیت‌های قومی ویتنامی و مسلمان، ازدواج‌های اجباری و تجاوز به دادگاه می‌روند.  

نظر شما