شناسهٔ خبر: 38052 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

وزرای علوم ایران و ایتالیا تفاهمنامه همکاری امضا می کنند

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین الملل گفت: تفاهم نامه همکاری در قالب سفر هیات علمی و فناوری ایتالیا به ایران و به منظور توسعه فعالیت های پژوهشی، انتقال دانش فنی و تبادل استاد و دانشجو منعقد می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ حسین سالار آملی اظهار داشت: هیات علمی و فناوری ایتالیایی به ریاست استپانیا جیا نی نی وزیر علوم، دانشگاه ها و تحقیقات این کشور به همراه روسای چند دانشگاه بزرگ از جمله رم و تریسیت امروز (۲۹ شهریور) با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دیدار می کند.
وی ادامه داد: در این هیات همچنین رییس دپارتمان دانشگاه ها و تحقیق ایتالیا، رییس شبکه پارک های علم و فناوری این کشور نیز حضور دارند.
سالار آملی اضافه کرد: این هیات همچنین قرار است با وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری دیدارهایی داشته باشد و در راستای همکاری نزدیک با دانشگاه های ایران، از دانشگاه های تهران، شریف و امیر کبیر بازدیدهای علمی بازدید کند.
وی اظهار کرد: در این بازدیدها ظرفیت های تکنولوژیکی دو کشور ایران و ایتالیا مورد بررسی قرار می گیرد تا ادامه همکاری های علمی و فناوری میان طرفین فراهم شود.
قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین الملل خاطرنشان کرد: ورود هیات های خارجی در چارچوب دیپلماسی علمی و از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناروی پی گیری می شود.
سالار آملی افزود: هفته گذشته نیز دو هیات بزرگ علمی تحقیقاتی کشور آلمان، هیات ژاپنی و شیلی وارد کشور شدند تا همکاری های علمی و فناوری ما بین دو کشور را شکل دهند.
وی یادآورشد: با توجه به ظرفیت های بزرگ علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران، علاقه مند به توسعه این همکاری ها از سوی کشورهای آسیایی، منطقه ای و اروپایی به وضوح دیده می شود و در این راستا وزارت علوم بسترساز، سیاستگذار و ناظر خواهد بود و اصلی به عهده دانشگاه ها، محققان و دانشجویان است.

نظر شما