شناسهٔ خبر: 38053 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ساخت سریال ۴۰ قسمتی از زندگی شهید کاوه همت جمعی می‌طلبد

تهیه کننده فیلم و سریال «شور شیرین» با اشاره به اهمیت ساخت یک سریال طولانی از زندگی و نبرد شهید کاوه بیان کرد که یک طرح ۴۰ قسمتی به صداوسیما ارایه کرده است که ساخت آن به همتی جمعی نیاز دارد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ ابراهیم اصغری با اشاره به سریال «شور شیرین» که پخش آن در قالب یکی مینی سریال پنج قسمتی از امشب ۲۸ شهریور ماه ساعت ۲۲ در شبکه یک آغاز می شود، گفت: من و جواد اردکانی کارگردان فیلم سینمایی «شور شیرین» همان زمان که نسخه سینمایی را ساختیم در نظر داشتیم که در آینده یک اثر هم در فضای تلویزیونی بسازیم.

وی ادامه داد: مقطعی را که ما برای فیلم «شور شیرین» انتخاب کردیم مربوط به حضور شخصیت شهید کاوه در جبهه های غرب و مواجهه وی با ضد انقلاب در کردستان بود که مقطع ابتدایی حضور وی در جبهه های جنگ است و در مینی سریال پنج قسمتی هم به همین مقطع پرداخته می شود و تنها جزییات آن بیشتر است.

اصغری با اشاره به حضور شهید کاوه در جبهه ها بیان کرد: وی تا سال ۶۵ که به شهادت می رسد مراحل مختلفی در زندگی اش وجود داشته است که در صحنه های نبرد سپری می شود و ما با توجه به محدودیت زمانی که در نسخه سینمایی داشتیم، نتوانستیم وارد همه مراحل شویم و ساخت این مراحل نیاز به نسخه ای سریالی با بیش از پنج قسمت داشت.

تهیه کننده سریال «شور شیرین» با اشاره به بخش هایی از فیلم که در نسخه تلویزیونی این اثر هم دیده می شود، یادآور شد: در فیلم سینمایی «شور شیرین» به بخشی از درگیری های کردستان در زمان جنگ پرداختیم که به نوعی یک جنگ داخلی بود که با حمایت دشمن خارجی و حکومت بعثی عراق انجام شد. دشمن در این جنگ جبهه ای را باز کرده بود و نیروهای ضدانقلاب هم از همه نقاط کشور در این منطقه جمع شده بودند و مردم مظلوم را در برابر مطامع خصمانه خود قرار داده بودند. در این زمان است که سپاهی با فرماندهی شهید محمود کاوه تشکیل می شود و فیلم سینمایی «شور شیرین» این فرصت را داد که ظهور کاوه در این مقطع را به تصویر بکشیم.

وی با اشاره به مهمترین مقاطع زندگی شهید کاوه یادآور شد: شهید کاوه در ادامه حضور خود در جبهه ها به فرماندهی تیپ ویژه شهدا منصوب می شود و در عملیات های متفاوت و مهمی در جنوب کشور حضور می یابد و برای به تصویر کشیدن این عملیات ها چندین فیلم سینمایی و یا حدود ۴۰ الی ۵۰ قسمت سریال نیاز است.

اصغری درباره تفاوت نسخه تلویزیونی و سینمایی «شور شیرین» بیان کرد: حدود ۵۰ درصد از آنچه که در سریال تلویزیونی «شور شیرین» دیده می شود پیش از این در سینمایی آن دیده شده است. در نسخه سینمایی روی درگیری های منطقه ای در زمان حضور کاوه در غرب تمرکز شده است و در نسخه سریالی این اثر می توان بخش هایی از زندگی شهری و همچنین درگیری های شهری همان مقطع را نظاره کرد و اگر فرصتی فراهم شود می توانیم مقاطع بعدی حضور کاوه در سال های ۶۰ و بعد از آن را هم در قالب سریالی طولانی تر به تصویر بکشیم.

تهیه کننده سریال «شور شیرین» اظهار کرد: قطعا در مقاطع بعدی اتفاقات مهم زیادی در زندگی وی رخ می دهد که باید آنها را به تصویر کشید به طور مثال کاوه در جبهه های جنوب مجروح می شود و این مقاطع به لحاظ مسایل نظامی اهمیت بسیاری دارد.

وی در پایان با اشاره به طرح ۴۰ قسمتی که برای ساخت ادامه زندگی این شهید به صداوسیما ارایه شده است، بیان کرد: شهید کاوه یکی از جوان ترین فرماندهان ایرانی است و همه به شجاعت از او یاد می کنند. ما طرحی از زندگی وی در ۴۰ قسمت آماده کرده ایم که ساخت آن به یک همت جمعی نیازمند است و امیدواریم که شرایط برای ساخت این اثر هم فراهم شود.

نظر شما