شناسهٔ خبر: 38064 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

خرید ۳۰۰جلد از دانشنامه ۲۵۰ هزارتومانی/ بخت با حسین فتاحی یار شد!

خرید ۳۰۰ جلد از دانشنامه ۲۵۰ هزار تومانی «فرهنگ کارا» تدوین بهاءالدین خرمشاهی و ۶۰۰۰ جلد از ۱۰ عنوان کتاب نوشته حسین فتاحی نویسنده حوزه کودک و نوجوان، شاخص‌ترین انتخاب‌های هیئت خرید کتاب بوده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، مصوبات جلسه ۵۳۹ هیئت انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شد که بر این اساس ۱۵۸ عنوان کتاب جدید در فهرست خرید این وزارتخانه قرار گرفته است. هیات انتخاب و خرید کتاب وزارت ارشاد، نتایج جلسه اخیر خود را در درگاه اینترنتی معاونت امور فرهنگی این وزارتخانه منتشر کرده است. (اینجا).

بر اساس این گزارش، این هیئت با انتخاب و خرید ۲۴۵ عنوان کتاب در شمارگان ۳۰ هزار و ۲۵۰ نسخه موافقت کرده است. اعتبار مصوبه جدید هیات انتخاب و خرید کتاب تا ۳۰ آذر ۱۳۹۴ است.

بیشینه این خریدها ۶۵۰ نسخه و مربوط به کتاب «قرآن کریم» (ترجمه حسین انصاریان، نشر غزلسرا، ۲۹ هزار تومان) و کمینه خریدهای کتاب هیئت مذکور هم ۵۰ نسخه و مربوط به چندین عنوان کتاب است.

بر اساس همین گزارش، هیئت انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلام با خرید ۶ عنوان از کتاب‌های حسین فتاحی نویسنده حوزه کودک و نوجوان، هر کدام در ۶۰۰ جلد موافقت کرده است. ۳۰۰ جلد از هر یک از این کتاب‌ها راهی مساجد و ۳۰۰ جلد هم راهی کتابخانه‌های عمومی می‌شوند. ناشر همه این کتاب‌ها، قدیانی منتشر کرده است.

همچنین این هیئت با خرید فرهنگ داﻧﺸﻨﺎﻣﻪ ﮐﺎرا دورﻩ ۵ جلدی که بهای هر دوره آن ۲۵۰ هزار تومان است، در ۳۰۰ نسخه موافقت کرده است. ۲۰۰ جلد از این دانشنامه برای مساجد و ۱۰۰ جلد آن برای کتابخانه‌های عمومی خریداری شده است. «فرهنگ داﻧﺸﻨﺎﻣﻪ ﮐﺎرا» با سرپرستی بهاءالدین خرمشاهی تدوین و از سوی انتشارات معین منتشر شده است.

بر اساس اعلام دبیرخانه هیئت انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ناشرانی که کتاب‌های خود را جهت بررسی، به این هیات داده بودند، می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی این هیئت از نتیجه بررسی آگاهی یابند و در صورت تصویب کتاب‌ها، برای دریافت حواله خرید و تحویل کتاب‌ها، به دفتر صدور حواله دبیرخانه این هیات، واقع در ساختمان مرکزی وزارتخانه، طبقه سوم، اتاق ۳۴۲ مراجعه کنند.

نظر شما