شناسهٔ خبر: 38089 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پاسخ‌هایی به شبهات متن قرآن و چاپ چهارم «زندگانی پیامبر اکرم (ص) در قرآن» در راهند

علی چراغی، نویسنده و مترجم حوزه دین نگارش جلد دوم کتاب «گلچینی از جلوه‌های جمال در سوره‌های قرآن» را در دست دارد. این کتاب در پاسخ به شبهات افراد معتقد به صدور متن قرآن از سوی بشر نوشته شده است.

 

 

پاسخ‌هایی به شبهات متن قرآن و چاپ چهارم «زندگانی پیامبر اکرم (ص) در قرآن» در راهند

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ علی چراغی، مترجم و نویسنده حوزه دین  از تألیف جلد دوم کتاب «گلچینی از جلوه‌های جمال در سوره‌های قرآن» خبر داد و گفت: مخاطب این کتاب بیشتر، مدرسان علوم قرآنی هستند.

وی اظهار کرد: این کتاب در پاسخ به شبهات افرادی نوشته شده است که اعتقاد دارند قرآن، از سوی بشر صادر شده است. در این کتاب بر پایه برخی آیات، نمودهای اعجاز این آیات الهی از سوی خداوند برای مسلمانان تشریح شده است.

چراغی افزود: در جلد نخست، سوره‌های کوتاه قرآن مانند «حمد»، «کوثر» و «کافرون» را بررسی کرده و سپس به سوره «بقره» پرداخته‌ام. در جلد دوم نیز بنا دارم که سوره‌ها را به‌ترتیب بررسی کنم.

وی با بیان این که همه آیات در جلد دوم کتاب بررسی نمی‌شوند، گفت: در برخی آیات سوره‌ها، نکاتی ظریف و زیبا وجود دارد که نشان می‌دهد قرآن، دستاورد بشر نیست. به نظرم این آیات، مجرایی مناسب برای اثبات این استدلال‌ هستند که قرآن از سوی بشر صادر نشده است. «گلچینی از جلوه‌های جمال در سوره‌های قرآن» به همت انتشارات «نسل‌ نواندیش» منتشر خواهد شد.

چراغی در ادامه از تجدید چاپ ترجمه مجموعه «زندگانی پیامبر اکرم (ص) در قرآن» نوشته سمیح عاطف‌‌الزین برای چهارمین بار خبر داد و افزود: این کتاب به طور جامع به بررسی زندگی پیامبر اکرم (ص) و فراز و فرودهای حیات آن حضرت پرداخته است.

این مؤلف حوزه دین ادامه داد: سمیح عاطف‌‌الزین کتاب خود را با استناد به آیات قرآنی نوشته و در آن تلاش کرده‌ است که بدون توجه به فرقه‌های مذهبی اسلامی به بررسی زندگی پیامبر اکرم (ص) بپردازد.

نظر شما