شناسهٔ خبر: 38103 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

۴ هزار دانشجوی ایرانی در ایتالیا تحصیل می کنند

وزیر علوم تحقیقات و فناوری از تحصیل ۴ هزار دانشجوی ایرانی در ایتالیا خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار با خانم دکتر جانینی وزیر آموزش دانشگاه‌ها و تحقیقات ایتالیا گفت: این دیدار می تواند آغاز خوبی برای گسترش  همکاری‌های علمی و فناوری بین دو کشور باشد.

وی ادامه داد: دو کشور ایران و ایتالیا با داشتن سابقه‌ای کهن و تمدنی دیرینه می‌توانند همکاری‌های دو جانبه مناسبي داشته باشند که الگویی برای روابط با سایر کشورها باشد.

وزیر علوم گفت: هدف و اراده دو کشور گسترش سطح همکاری‌ها است و  امضای برنامه های علمی-  اجرایی و تفاهم نامه‌ها بین دو کشور می‌تواند به تعمیق بیشتر همکاری‌ها کمک کند در گذشته نیز شاهد سفر  رئیس مرکز تحقیقات ایتالیا CNR به ایران و سفر معاون پژوهشی ما به ایتالیا در راستای افزایش همکاری ها بودیم .

وی اظهار داشت: در مقطع کنونی به تعمیق و توسعه همکاری های دانشگاهی بیش از همیشه نیاز داریم، ما نیاز به انتقال فناوری‌های نوین در عرصه صنایع نوین، محیط زیست و کشاورزی داریم و هم اکنون قریب به ۴ هزار نفر دانشجوی ایرانی در ایتالیا مشغول به تحصیل هستند که این دانشجویان مشکلاتی در خصوص انتقال اعتبار مالی و موضوع مسکن دارند که می توان با تشکبل کمیته مشترکی در این خصوص چاره جویی کرد.

خانم دکتر جانینی وزیر آموزش دانشگاه‌ها و تحقیقات ایتالیا نیز در این دیدار  با ابراز امیدواری از اینکه در پایان سفر هیات ايتالیا نتایجی داشته باشیم که راهگشای آینده همکاری‌های دو کشور باشد گفت: این سفر در پاسخ به سفر دکتر وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم به ایتالیا صورت می گیرد و در راستای استفاده از افق بین المللی روشن بعد از توافق هسته ای است.

وی با تاکید بر اینکه ایران و تاریخ کهن و گرانبار آن همواره پایگاه مهمی دارد گفت : در همه زمینه های علم و فناوری بویژه تبادل استاد و دانشجو آماده همکاری هستیم .

 در بخشی از این دیدار دکتر حسین  سالارآملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گزارشی از وضعیت علم و تکنولوژی در ایران ارائه کرد.

نظر شما