شناسهٔ خبر: 38104 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تخصیص ردیف‌های استخدامی برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید ردیف استخدامی جهت استخدام دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اختصاص دهد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ دکتر محمد مهدی زاهدی گفت: متأسفانه در سالهای اخیر دانشگاه فرهنگیان از نظر بودجه ای دچار مشکل شده و علاوه بر این ردیف‌های استخدامی که باید به آن ها اختصاص داده می‌شد هم اختصاص نیافته است که در نهایت منجر به بلاتکلیفی چندین هزار دانشجو شده است.

وی افزود: در لایحه بودجه سال جاری که از سوی دولت به مجلس تقدیم شد متاسفانه بودجه مناسبی برای دانشگاه فرهنگیان اختصاص داده نشده، اما با تلاش مجلس شورای اسلامی حدود ۷۰ میلیارد تومان اعتبار جهت سرپا نگه داشتن دانشگاه فرهنگیان برای سال ۹۴ اختصاص یافت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین تأکید کرد: در این زمینه وزیر آموزش و پرورش و مسئولین دانشگاه فرهنگیان قول مساعد دادند به وضعیت استخدامی دانشجویان این دانشگاه به سرعت رسیدگی شود و سرو سامان ببخشند.

زاهدی همچنین به اولویت‌های برنامه مجلس در برنامه ششم توسعه اشاره کرد و افزود: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس سعی دارد در چند جهت مباحث برنامه ششم توسعه را از جمله پژوهش و فناوری، آموزشی، پیش‌دبستانی‌ها، آموزش مهارتی دبیرستان‌ها، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها را به کمک ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور دنبال کند و برای هر کدام به طور جداگانه حکم صادر کند.

وی در پایان ادامه داد: روح کلی حکم‌ها در حوزه آموزش؛ آموزش مهارتی در کنار مباحث اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مسائل فرهنگی است

نظر شما