شناسهٔ خبر: 38116 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کلاسهای درس دانشگاه آزاد استاندارد می‌شود

معاون آموزشی دانشگاه آزاد با تشریح ظرفیت استاندارد کلاس های درسی این دانشگاه گفت: طبق این استاندارد باید کلاس های مقاطع دکتری با تعداد ۷ تا ۱۰ دانشجو و مقاطع ارشد با تعداد ۲۵ تا ۳۰ دانشجو برگزار شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ فرهاد حسین زاده لطفی افزود: به منظور ارتقا سطح کیفی تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد بخشنامه ای درخصوص استانداردهای تعداد دانشجویان در کلاس های درس به واحدها ابلاغ شده که براساس این بخشنامه کلاس های دانشجویان مقاطع دکتری باید ۷ تا ۱۰ نفره تشکیل شود.

وی تاکید کرد: همچنین کلاس های دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد نیز باید ۲۵ تا ۳۰ نفره و کلاس های دانشجویان کاردانی و کارشناسی نیز ۴۰ تا ۴۵ نفره تشکیل شود.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: اگر تعداد دانشجویان در کلاس ها بیش تر از استانداردهای اعلام شده باشد واحدها موظف هستند دانشجویان مازاد را در نیمه دوم سال تحصیلی و در ترم بهمن ماه پذیرش کنند.

حسین زاده لطفی گفت: همچنین واحدها در صورت زیر ساخت های لازم می توانند دانشجویان را در دو کلاس تقسیم بندی کنند تا تعداد دانشجویان بیشتر از استانداردهای ابلاغ شده دانشگاه در کلاس های درس نباشد.

وی با بیان اینکه رعایت کیفیت در حوزه تحصیلات تکمیلی از برنامه های دانشگاه آزاد است، افزود: به تمامی واحدهای این دانشگاه اعلام کرده ایم در کلاس های مقطع دکتری باید از اعضای هیات علمی با مرتبه دانشیاری و استادتمامی استفاده کنند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اضافه کرد: اگر واحدی بخواهد برای دانشجویان دکتری از اعضای هیات علمی با مرتبه استادیاری استفاده کند این افراد باید در حوزه فعالیت خود دارای تجربه بسیار باشند.

حسین زاده لطفی گفت: همچنین واحدهای این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد می توانند از اساتید با مرتبه علمی استادیاری، دانشیاری و استاد تمامی استفاده کنند.

نظر شما