شناسهٔ خبر: 38126 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«جامعه‌شناسی مردم مدار»روی پیشخوان کتابفروشی ها

کتاب «جامعه‌شناسی مردم مدار» نوشته گروهی از نویسندگان با ترجمه بهرنگ صدیقی به همت نشرنی منتشرشد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ به نقل از نشر نی، جامعه‌شناسی مردم‌مدار نوعی جامعه‌شناسی است که فراتر از محدوده‌های دانشگاه، به سراغ مردمان گوناگون می‌رود و با آنان درباره‌ی ارزش‌های بنیادین به گفت‌وگو می‌نشیند. جامعه‌شناسی مردم‌مدار می‌کوشد به مردمان کمک کند به درکی عمیق‌تر از آن شرایط تاریخی و اجتماعی‌یی دست یابند که از آنان کسانی را می‌سازد که هستند. برخلاف جامعه‌شناسی‌های حرفه‌ای و سیاست‌گذار، جامعه‌شناسی مردم‌مدار به‌جای مباحث تکنیکی، دل‌مشغول ارزش‌ها و نیت‌هاست و نیز برخلاف جامعه‌شناسی‌های حرفه‌ای و انتقادی، به مردمانی توجه دارد که بیرون از دانشگاه‌اند. به تعبیر مایکل بوراووی، جامعه‌شناسی مردم‌مدار مبیّن منافع بشری است،‌ منافعی که در گرو عقب‌راندن استبداد دولت و جباریّت بازار است.

بهرنگ صدیقی متولد سال ۱۳۵۰ است. او فارغ‌التحصیل مقطع دکتری در رشته‌ی جامعه‌شناسی است. نظریه‌‌های کلاسیک جامعه‌شناسی، اثر تیم دیلینی، عنوان کتابی است که او با همکاری وحید طلوعی ترجمه کرده و این کتاب نامزد دریافت جایزه‌ی کتاب فصل در پاییز ۱۳۸۷ بوده است.

کتاب«جامعه‌شناسی مردم مدار»که به "جامعه‌شناسی در قرن بیست‌ویکم" می پردازد؛ با ترجمه بهرنگ صدیقی و دیگران در ۴۳۲ صفحه،قطع رقعی و با قیمت ۲۴ هزار تومان منتشر شده است.

 نشر نی این اثر را منتشر کرده است.

نظر شما