شناسهٔ خبر: 38155 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ماجرای یک خانواده مهاجر ایرانی در بندر هامبورگ آلمان

مجموعه «مهاجران» که دوشنبه ۳۰ شهریور از شبکه افق پخش می شود در این قسمت به خانواده ای می پردازد که تنها برای تغییر روحیه به آلمان سفر کردند و بعد با وجود مشکلات فراون همان جا باقی ماندند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، مجموعه «مهاجران» کاری از محمد علی فارسی است که به زندگی ایرانیانی می پردازد که عمدتا در کشورهای اروپایی و غربی زندگی می کنند.

در این قسمت که دوشنبه ۳۰ شهریورماه ساعت ۲۱ و با عنوان «همه فرزندان من» از شبکه افق پخش خواهد شد، زندگی خانواده تهرانی و موفقیت فرزند آنها روایت می شود.

این قسمت از مهاجران از بندر هامبورگ در آلمان شروع می شود، جایی که تهرانی به همراه همسرش دوران کهنسالی را می گذرانند.

او هنوز ۲۰ ساله نشده بود که به توصیه دوستان و آشنایان و با اصرار خانواده با دختری ۱۵ ساله ازدواج کرد، ابتدا به عنوان کارمند بایگانی اداره اصناف مشغول به کار شد ولی بیماری ای که سال ها با آن درگیر بود سرانجام وادارش کرد به سفر بپردازد زیرا پزشک به او گفته بود بیماری جسمانی خاصی ندارد و بهتر است برای تغییر روحیه به سفر برود.

مهاجران

آنها در آلمان با مشکلات زیادی روبرو شدند و سرانجام به مسجد هامبورگ و روحانیونی همچون شهید بهشتی مراجعه کردند تا مأمنی داشته باشند.

در طول همه این سال ها، معنویت در زندگی این زن و شوهر جریان داشته و سبب شده است آنها فرزندانی موفق همچون هادی تهرانی را با تحصیلات عالی در رشته معماری تربیت کنند.

تهرانی و همسرش به دلیل مشکلات مالی ابتدا قصد داشتند هادی را به ایران بفرستند ولی اتفاقی این مسیر را تغییر داد و مقرر شد پسر این خانواده به مدرسه ای در آلمان برود در حالیکه نه زبان آنها را می دانست و نه با همکلاسی هایش آشنایی داشت.

علاوه بر پخش این برنامه در ساعت ۲۱، تکرار آن ساعت ۱۱:۳۰ روز بعد از شبکه افق پخش خواهد شد.

 

    نظر شما