شناسهٔ خبر: 38170 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جایزه امی شگفتی ساز شد؛ اولین زن سیاه پوست بهترین بازیگر

شصت و هفتمین دوره جایزه فیلم و مجموعه های تلویزیونی آمریکا موسوم به امی /Emmy با شگفتی هایی همراه بود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ جایزه امی از سال ۱۹۴۹ به فیلم ها و مجموعه های تلویزیونی برتر تولید و پخش شده در سال گذشته اعطا می شود. این جایزه با حایزه اسکار در بخش فیلم، جایزه گرمی برای آثار موسیقایی برتر و جایزه تونی برای تئاترهای برگزیده برابر است.
براساس گزارش ها ، مراسم پر زرق و برق اهدای جایزه امی که با حضور هنرپیشه ها، کارگردانان و نویسنده های هالیوود در سالن نمایش مایکروسافت همراه بود مانند همیشه امروز در رسانه های جهان بازتاب داشت. این مراسم در حالی هر ساله در برگزار می شود که امسال برای اولین بار جایزه بهترین بازیگر زن را به یک زن سیاهپوست اعطا کرد.
سریال داستانی بازی تاج و تخت در مراسم دیشب توانست جایزه بهترین مجموعه تلویزیونی را از آن خود کند.
این مجموعه/ Game of Throne را دیوید بنیاف و دی. بی. وایس برای شبکه اچ بی او آمریکا ساخته اند که تاکنون پنج فصل از آن پخش شده است. 
مجموعه تلویزیونی ویپ/Veep برنده بهترین مجموعه تلویزیونی کمدی سال شد، این مجموعه کمدی سیاسی را آرماندو ینوچی کارگردان انگلیسی برای شبکه تلویزیونی اچ بی او ساخته است.
جایزه بهترین بازیگر مردم به جان هام برای بازی در مجموعه مردان دیوانه و جایزه بهترین بازیگر زن به ویولا دیویس برای بازی در مجموعه چطور از قتل فرار کنیم ، رسید.
همچنین جفری تامبور بهترین بازیگر مرد کمدی برای بازی در مجموعه شفاف و جولیا درفیس برای بازی در مجموعه ویپ بهترین بازیگر کمدی زن شناخته شد.
از بین شبکه های تلویزیونی شبکه تلویزیونی اچ بی او در مجموع ۱۴ جایزه در بخش های مختلف و شبکه های تلویزیونی فاکس ۴ جایزه را از آن خود کردند. جالب اینکه شبکه های مشهوری مانند ان بی سی که در ۴ رشته نامزد دریافت جایزه بود یا شبکه سی ان ان هیچ جایزه ای دریافت نکردند.

نظر شما