شناسهٔ خبر: 38182 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آغاز داوری پانزدهمین جایزه ادبی شهید غنی‌پور/ داروان مشخص شدند

دبیر جشنواره ادبی شهید‌ حبیب غنی‌پور با اعلام داوران این دوره از جشنواره از آغاز روند داوری آثار برای این دوره از این رویداد ادبی خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمد ناصری دبیر جشنواره ادبی شهید حبیب غنی‌پور با اعلام آغاز مراحل اجرایی پانزدهمین دوره از این جایزه ادبی، اظهار کرد: مطابق با سال قبل برای برگزاری این دوره از جایزه در ایام نمایشگاه کتاب تمامی آثاری منتشر شده در زمینه کودک و نوجوان و دفاع مقدس و انقلاب و رمان آزاد از سوی داوران ما دیده شد و برخی از آنها را نیز تهیه کردیم.

ناصری افزود: روند داوری ما به این شکل است که داوران تمامی آثار را بر اساس فهرست منتشر شده از سوی موسسه خانه کتاب و نیز مشاهدات خود در نمایشگاه کتا، بعد از بررسی آثار آنها  را تهیه می‌کنند و برای داوری در مرحله نخست به دبیرخانه می‌آورندد. امسال بر این اسا ما  در بخش رمان با موضوع آزاد بالغ بر هزار عنوان کتاتب، در بخش کودک بالغ بر ۵۰۰ عنوان کتاب و در بخش دفاع مقدس و انقلاب اسلامی بالغ بر ۱۰۰ عنوان کتاب را تهیه و در معرض داوری قرار داده‌ایم.

دبیر پانزدهمین دوره جایزه ادبی شهید غنی‌پور تصریح کرد: مراحل داوری جشنواره امسال آغاز شده و داوران در گروه‌های مختلف در حال بررسی آثار هستند.

ناصری تاکید کرد: جشنواره امسال نیز همانند سال گذشته در چهار بخش کودکف نوجوان، دفاع مقدس و انقلاب و رمان با موضوع آزاد برگزار خواهد شد.

وی در ادامه به معرفی داوران این دوره از جشنواره پرداخت و گفت: در بخش کودک امسال آقایان ناصر نادری، محمد حسن حسینی و علیرضا متولی داوری را بر عهده دارند. در بخش نوجوان نیز آقابان حبیب یوسف‌زاده، خسرو باباخانی و شهرام شفیعی داوری را انجام می‌دهند

ناصری ادامه داد: در بخش دفاع مقدس و انقلاب اسلامی آقایان محمد علی قربانی، گلعلی بابایی و علی اصغر جعفریان داور هستند و در بخش رمان با موضوع آزاد نیز ابراهیم زاهدی مطلق، مصطفی خرامان و احمد دهقان داوری این جشنواره را بر عهده دارند.

جایزه ادبی شهید حبیب غنی‌پور یکی از جوایز ادبی مستقل کشور به شمار می‌رود که زیر نظر شورای نویسندگان مسجد جواد‌الائمه (ع) و با ابتکار مرحوم امیر‌حسین فردی تشکیل شد و در هر ساله در اسفند‌ماه برگزیدگان خود را معرفی می‌کند.

نظر شما