شناسهٔ خبر: 38184 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تغییر نام جایزه علامه طباطبایی/ تسهیل در روند انتخاب اساتید نخبه

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به تغییر نام جایزه علامه طباطبایی به عنوان جایزه یک عمر خدمت علمی گفت: این تغییر نام باید در جلسه هیات امنای این بنیاد مصوب شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سعید سهراب پور افزود: چهارشنبه هفته گذشته قرار بود کمیسیون دائمی هیات امنای بنیاد ملی نخبگان تشکیل جلسه دهد و در این جلسه موضوع تغییر نام جایزه علامه طباطبایی مطرح شود اما این جلسه کنسل شد و قرار است در جلسه آینده این موضوع برای تصویب مطرح شود.

وی با بیان اینکه آیین نامه مربوط به جایزه علامه طباطبایی بسیار سخت گیرانه است، گفت: به دلیل سخت گیری های موجود در آیین نامه هر سال تعداد اساتید برگزیده برای این جایزه کاهش می یابد.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان اضافه کرد: به طور مثال اساتید برگزیده امسال جایزه علامه طباطبایی حدود ۲۲ نفر است که با وجود سخت گیری های موجود در آیین نامه این جایزه در سال های آینده تعداد اساتید برگزیده در این جایزه کم تر هم خواهد شد.

سهراب پور با بیان اینکه جایزه ملی علامه ‌طباطبایی ویژه استادان نمونه کشور است، تاکید کرد: با تغییر نام جایزه علامه طباطبایی به عنوان جایزه یک عمر خدمت علمی روند انتخاب اساتید یک درجه منعطف تر می شود تا براین اساس بتوانیم اساتید بیشتری را برای این جایزه انتخاب کنیم.

وی با بیان اینکه موضوع تغییر نام جایزه علامه طباطبایی باید به تصویب هیات امنای بنیاد ملی نخبگان برسد، گفت: اجرای آیین نامه جدید از سال آینده آغاز می شود.

مراسم اعطای جایزه علامه طباطبایی آبان ماه

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه امسال حدود ۲۲ استاد برای جایزه علامه طباطبایی انتخاب شده اند، افزود: این جایزه آبان ماه سال جاری به برگزیدگان اعطا خواهد شد.

سهراب پور تاکید کرد: برگزیدگان جایزه علامه طباطبایی قرار بود اواخر سال گذشته معرفی شوند که این موضوع به تاخیر افتاد و درحال حاضر قرار است این افراد آبان ماه امسال معرفی شوند.

نظر شما