شناسهٔ خبر: 38203 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فراخوان نخستین سالانه هنر طراحی کتاب ایران منتشر شد

فراخوان نخستین سالانه هنر طراحی کتاب ایران که همزمان با بیست و سومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود، منتشر شد.

فراخوان نخستین سالانه هنر طراحی کتاب ایران منتشر شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  این سالانه از سوی موسسه خانه کتاب و با حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آبان ۱۳۹۴ در دو بخش کتاب‌های «بزرگسال» و «کودک و نوجوان» برگزار می‌شود.


کتاب‌های شرکت‌کننده در این سالانه در هر بخش در گروه‌های «تصویری»، «غیرتصویری» و «علمی ـ آموزشی» در موضوع‌های «طراحی جلد»، «طراحی کلی کتاب (گرافیک کتاب غیر از جلد)» و «طراحی فونت» ارزیابی می‌شوند.

توجه دادن دست‌اندرکاران تولید کتاب در ایران، مخاطبان کتاب و به طور ویژه ناشران به اهمیت طراحی و گرافیک کتاب و حمایت و تشویق ناشران، طراحان، گرافیست‌ها و تصویرگران به امر طراحی کتاب اهداف نخستین سالانه هنر طراحی کتاب ایران به شمار می‌آیند.

این سالانه در دو بخش اصلی و جنبی برگزار می‌شود؛ بخش اصلی نخستین سالانه هنر طراحی کتاب ایران دارای چهار رده است که داوطلبان شرکت در این سالانه، اعم از ناشران یا افراد حقیقی می‌توانند در یک بخش، یا بیشتر شرکت کنند.

بخش اصلی در گروه‌های کتاب‌های تصویری (کتاب‌هایی که در آنها تصاویر اعم از فتوگرافی یعنی تصویر عکاسی شده، یا ایلوستراسیون یعنی تصویرسازی به مفهوم کلی و عام آن بر متن تسلط دارند)، کتاب‌های غیرتصویری (کتاب‌های ادبیات داستانی یا کتاب‌های گوناگونی با موضوعات مختلف که یا بدون عکس و طرح و شکل است، یا شمار اندکی شکل، یا نمودار یا تصویر در آن کار شده است)، کتاب‌های علمی و آموزشی (کتاب‌های دانشگاهی و کتاب‌های مقاطع دیگر تحصیلی و کتاب‌های کمک آموزشی) و کتاب‌های کودکان (کتاب‌های گروه‌های سنی «الف» تا «د» یعنی پیش‌دبستانی تا نوجوان) برگزار می‌شود.

طراحی جلد کتاب و طراحی فونت فارسی (فونت متن و فونت عنوان کتاب) هم رشته‌های بخش جنبی این سالانه است. کتاب‌هایی که در بازه زمانی ابتدای سال ۱۳۹۱ تا پایان سال ۱۳۹۳ و در ایران منتشر شده باشد می‌توانند در این سالانه شرکت کنند. مهلت شرکت در نخستین سالانه هنر طراحی کتاب ایران، پایان وقت اداری چهارشنبه (۲۵ شهریورماه) اعلام شده است.

متقاضیان برای اطلاع دقیق از شرایط و بخش‌های جشنواره می‌توانند به متن فراخوان این جشنواره در سایت خبرگزاری کتاب به نشانی www.ibna.ir و همچنین سایت جایزه کتاب سال ایران به نشانی www.ketabsal.ir و جشنواره نقد کتاب به نشانیwww.naghdeketab.ir مراجعه کنند.

همچنین شماره تلفن‌های ۶۶۹۶۶۲۱۹- ۶۶۹۶۶۱۳۸ برای پاسخگویی به سؤالات و ارائه توضیحات درباره سالانه هنر طراحی کتاب ایران اعلام شده است. 

نظر شما