شناسهٔ خبر: 38224 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ترسیم افق‌های جدید در رسیدن به مرجعیت علمی منطقه و جهان اسلام

وزیر علوم به مناسبت آغاز سال تحصیلی در پیامی به افزایش همكاری‌های علمی بین‌المللی، افق‌های جدید و روشن در رسیدن به مرجعیت علمی منطقه و جهان اسلام تأکید کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور پیامی آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را به جامعه دانشگاهی و دانشجویان کشور تبریک گفت .متن پیام دکتر فرهادی به شرح ذیل است:

«آغـاز سـال تحصیلی ۹۵ – ۱۳۹۴ را به استادان، پژوهشگران، فناوران، مدیران و كاركنان خـدوم و خستگی‌ناپذیر و دانشجویان سرافراز و گرامی به‌خصوص دانشجویان جدید تبریک می‌گویم.

نقش و منزلت تاریخی دانشمندان مسلمان و ایرانیان در پیشرفت علوم در جامعه علمی جهانی بر كسی پوشیده نیست و امروز، خبرهای افتخارآمیز و غرورآفرین از رشد و ارتقای مستمر جایگاه علمی ایران اسلامی تائیدی دوباره و نمادی از پویایی و شكوفایی علمی ایران عزیز در عرصه‌های بین‌المللی است.

بدون تردید جایگاه اندیشمندان، دانش‌پژوهان و سرمایه‌های اصیل و گرانبهای اجتماعی در اخلاقیات دنیای كنونی و نیز در اقتصاد مبتنی بر دانایی، به همراه نوآوری و اندیشه‌های پاک و پویا رقم می‌خورد و منابع انسانی عوامل بی‌بدیل در شاخص‌های اصلی توسعه پایدار و همه جانبه به شمار می‌آیند.

جامعه علمی و دانشگاهی كشـور بر پایه آموزه‌های اسلام كه «یعلوا و لا یعلی علیه» مجدّانه سعـی می‌کند با اتكا به حمایت‌های بی‌دریغ مقام معظم رهبری از برنامه‌های كیفی‌سازی و توسعه هدفمند آموزش عالی، ضمـن تحقق بخشیدن به دانشگاه‌های نسـل سـوم و كـارآفرین، بـر پایه برنامه‌های آمایشی كـلان به تربیت دانشجویان توانمند، با انگیزه و برخوردار از اخلاق نیكو مبادرت داشته و همزمان با افزایش همكاری‌های علمی بین‌المللی، افق‌های جدید و روشنی را در رسیدن به مرجعیت علمی منطقه و جهان اسلام باز ترسیم کند.

 امیدوارم در پرتو الطاف و عنایات الهی هر روز جایگاه چشمگیرتر در مراتب فضیلت و علم و اخلاق را در كشور نظاره‌گر بوده و در آینده‌ای نزدیك قرار گرفتن ایران عزیز اسلامی را در تراز جهانی از نظر علم و فناوری شاهد باشیم«.  

نظر شما