شناسهٔ خبر: 38228 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سال ۹۴-۹۵ سال سیاست گذاری اتحادیه‌های انجمن‌های دانشجویی

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سال تحصیلی ۹۵-۱۳۹۴ سال سیاست گذاری و تشکیل اتحادیه‌های انجمن‌های علمی دانشجویی و مجامع تخصصی کانون‌های فرهنگی- هنری است و علاوه بر آن درخواست‌های تشکیل اتحادیه تشکل‌های اسلامی نیز در دست بررسی است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ حسین میرزایی بیان کرد: فعالیت وزارت علوم معمولا در سه حوزه سیاستگذاری، حمایت و نظارت است و مشخصا این سه وظیفه در حوزه فرهنگی نیز دنبال می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت انجمن‌های علمی دانشجویی اظهار کرد: کمیته حمایت و نظارت بر انجمن‌های علمی هم در سطح دانشگاه‌ها و هم در سطح وزارتی وجود دارد و از دانشگاه‌ها انتظار می‌رود جلسات کمیته مزبور را به صورت منظم برگزار کنند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، با تاکید بر درخواست‌های انجمن‌های علمی دانشجویی کشور در حوزه‌های مختلف برای تشکیل اتحادیه‌ها بیان کرد: طبق قانون برای تشکیل هر اتحادیه علمی باید حداقل ۲۰ انجمن علمی مرتبط در ۱۰ دانشگاه کشور فعالیت داشته باشند و در حال حاضرعلاوه بر چهار اتحادیه با سابقه(برق، مواد و متالورژی، فیزیک، علم اطلاعات و دانش شناسی) در سال تحصیلی ۹۴-۱۳۹۳ چهار اتحادیه جدید (روانشناسی و مشاوره، معماری مرمت و شهرسازی، دامپزشکی، محیط زیست) تاسیس شده و درخواست تشکیل چهار اتحادیه (علوم سیاسی، مهندسی عمران، علوم اجتماعی و شیمی) در دست بررسی است.

وی با اشاره به بحث مجمع‌های تخصصی کانون‌های فرهنگی و هنری در کنار اتحادیه انجمن‌های علمی گفت: طبق قانون این مجمع‌های تخصصی باید تشکیل و مجوزهای لازم داده شود و در این جهت دستورالعمل اجرایی آن در دست تدوین و نهایی سازی است.

 

وی با اشاره به برگزاری هشتمین جشنواره ملی حرکت ویژه انجمن‌های علمی دانشجویی در مهرماه در مشهد مقدس و نهمین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی سراسر کشور در آذر ماه در تهران، توجه و برنامه ریزی لازم جهت توانمندسازی و آموزش مدیران مسئول نشریات دانشجویی را از دیگر برنامه های اداره کل فرهنگی وزارت علوم در نیمسال اول تحصیلی جاری دانست.

 

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، در پایان با اشاره به رویکرد حمایتی از خانه نشریات، تئاتر و غیره در وزارتخانه بیان کرد: ما با آنچه باید باشد فاصله داریم و منطقا باید خانه ها توسط اتحادیه ها و مجمع ها و فعالان فرهنگی با حمایت و نظارت وزارت علوم فعالیت کنند و در این راستا به نظر می‌رسد مجمع اتحادیه‌های انجمن‌های علمی نیز می‌تواند ظرفیت سازی کرده و خانه انجمن‌های علمی یا خانه علم را تشکیل دهد. البته این امور تدریجی بوده و مقدمات آن باید فراهم شود.

نظر شما