شناسهٔ خبر: 38272 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«ناهید» در مقدونیه نمایش داده شد/ بررسی تخصصی فیلمبرداری اثر

فیلم «ناهید» در سی و ششمین جشنواره تخصصی «ماناکی» در کشور مقدونیه نمایش داده شد و فیلمبرداری آن نیز مورد ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مرتضی قیدی فیلمبردار «ناهید» که اکنون در سی و ششمین جشنواره تخصصی فیلمبرداری «ماناکی» در کشور مقدونیه حضور دارد گفت: فیلم «ناهید» ساخته آیدا پناهنده شب گذشته ۲ مهرماه ساعت ۲۰ در جشنواره فیلم «ماناکی» نمایش داده شد.

وی ادامه داد: جشنواره فیلم «ماناکی» که هر ساله در کشور مقدونیه برگزار می شود یک جشنواره تخصصی در حوزه فیلمبرداری است و من هم به عنوان فیلمبردار این اثر سینمایی همراه با مخاطبان به تماشای فیلم نشستم و پس از آن در نشستی درباره فیلمبرداری این اثر سینمایی صحبت کردم.

قیدی درباره میزان استقبال از فیلم «ناهید توضیح داد: نمایش فیلم «ناهید» ساخته آیدا پناهنده با استقبال خوبی از سوی تماشاگران غیر ایرانی مواجه شدالبته به اقتضای موضوع جشنواره و افرادی که در آنجا حضور داشتند، بیشترین بحث و نظرها درباره شیوه و کیفیت فیلمبرداری آثار در سینمای ایران بود.

این فیلمبردار جوان سینما که با فیلم «ناهید» نخستین تجربه کاری خود در حوزه فیلم بلند داستانی را کسب کرده است در پایان درباره چگونگی انتخاب آثار توسط برگزارکنندگان جشنواره فیلم «ماناکی» یادآور شد: یکی از ویژگی های این جشنواره بررسی آثار از نقطه نظر ظرافت های فیلمبرداری است و فیلم‌هایی که در جشنواره های درجه یک بین المللی حضور داشته و جوایزی را کسب کرده اند برای حضور در این رویداد سینمایی دعوت می شوند.

به گفته مرتضی قیدی، جشنواره فیلم «ماناکی» با نمایش فیلم «لازار» آغاز شد و در ادامه در بخش مسابقه اصلی این جشنواره فیلم های «۶۰۰ مایل» از کشور مکزیک، «ويكتوريا» از کشور آلمان، «تونبكتو» از کشور فرانسه، «زمين و سايه» از کشور كلمبيا، «مكبث» محصول مشترک انگليس و فرانسه، «شب‌هاى سفيد پستچى» از کشور روسيه نمایش داده شد.

نظر شما