شناسهٔ خبر: 38284 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بار نمایندگی نشر کودک و نوجوان ایران بردوش ۳۰۰ عنوان کتاب

انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان ۳۰۰ عنوان کتاب از ناشران مختلف را در غرفه کودک و نوجوان ایران در سالن ۳ نمایشگاه فرانکفورت عرضه خواهد کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ غرفه کودک و نوجوان ایران در شصت و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت در سالن ۳ در فضایی به متراژ ۴۰ متر مربع برپا خواهد شد.

مدیریت و اجرای این غرفه به انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان واگذار شده است.در غرفه کودک نیز انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان بیش از ۳۰۰ عنوان از آثار برگزیده منتشرشده طی سه سال اخیر را به نمایش می‌گذارد. برای همه کتاب‌ها، چکیده انگلیسی تهیه و یک کاتالوگ، هم به‌صورت کاغذی و هم الکترونیکی پیش‌بینی شده است.

در سالن ۳ نمایشگاه کتاب فرانکفورت غرفه‌های ناشران در موضوع کودک و نوجوان و کمیک‌استریپ،‌ تالارهای گفتگو در موضوع کتاب کودک و نوجوان و محل اجرای برنامه‌های جنبی در موضوع کودک و نوجوان و کمیک تعبیه شده است،‌ غرفه‌های برخی از ناشران کودک و نوجوان در این سالن معمولاً‌ با تصاویر جذاب شخصیت‌های داستانی و کارتونی طراحی شده می‌شوند‌، البته باید گفت،‌ در میان غرفه‌های متعدد حاضر در این بخش  هویت ملی کشورهای حاضر در ارائه آثارشان قابل توجه است، کشورهای شرقی معمولا‌ً از المان‌های دیجیتالی در بازی‌های رایانه‌ای استفاده می‌کنند و کشورهای غربی از تصاویر انیمیشن‌های ساخته شده در کشورشان که عمدتاً غیردیجیتالی است.

از طرف دیگر برخی کشورهای شرقی هم چون چین، کره و ژاپن تلاش می‌کنند تا با ابزارهای دیجیتال کتاب‌خوانی دیجیتالی را گسترش دهند.

نظر شما