شناسهٔ خبر: 38370 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برترین جایزه کتاب‌های علمی انگلستان برای نخستین‌بار به یک نویسنده زن رسید

برترین جایزه کتاب‌های علمی انگلستان به «گایا وینس» تعلق گرفت. در تاریخ 30 ساله برگزاری‌ این جایزه، برای نخستین‌بار است که یک نویسنده زن برنده می‌شود.

برترین جایزه کتاب‌های علمی انگلستان برای نخستین‌بار به یک نویسنده زن رسید

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ جایزه «انجمن سلطنتی وینتون» در سال ۲۰۱۵ به کتاب «ماجراهای عصر آنتروپوسنس» (عصر کنونی که رفتارها بشر تاثیرات بسیاری را بر زیست‌محیط و آب‌وهوا گذاشته است) نوشته «گایا وینس» رسید؛ این کتاب مجموعه‌ای از یادداشت‌های نویسنده درباره مکان‌ها و آدم‌هایی که وی طی یک سفر دور دنیا گردآوری کرده است.
 
این کتاب هم‌چنین شامل جزئیاتی است درباره این که چگونه بشر درحال تغییر سیاره زمین است، و در عین حال داستان‌هایی را بازگو می‌کند که به ما محدوده و حدواندازه این تغییرات را گوشزد می‌کند.
 
جایزه «انجمن سلطنتی وینتون» معادل ۲۵ هزار پوند است.
 
این کتاب هر چند تاکید می‌کند هیچ شاهدی بر تعیین زمان آغاز تغییر سیاره زمین به دست بشر وجود ندارد اما، همگان شک ندارند که امروزه تاثیرات آن بسیار مشهود و گسترده است.
 
این کتاب می‌گوید، آلودگی‌ها، انقراض گونه‌های زیستی، استفاده بیش‌اندازه از منابع معدنی و آبی و نیز تغییرات آب‌وهوایی همگی نشانه‌هایی از عصری هستند که بشر کنونی ساخته و پرداخته است.

نظر شما