شناسهٔ خبر: 38378 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ایمان و شناخت عقلانی از دیدگاه اندیشمندان مسلمان منتشر شد

چهل و سومین اثر پردیس خواهران دانشگاه امام صادق(ع) با عنوان «ایمان و شناخت عقلانی از دیدگاه اندیشمندان مسلمان» نوشته فاطمه صادق زاده قمصری به زیور طبع آراسته شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، این کتاب به یکی از مهمترین دل مشغولی های دین داران در تمای اعصار، یعنی پرسش از حقیقت ایمانی نظر دارد.

فاطمه صادق زاده قمصری، عضو هیئت علمی پردیس خواهران دانشگاه امام صادق(ع) در این کتاب با مراجعه به ۱۹۳ منبع و در ۹ فصل به صورت تطبیقی و مبسوط به تقریر آرای شیخ مفید، ابن سینا و ابن رشد در باب معرفت و شناخت عقلانی؛ اشعریون مانند ابوالحسن اشعری، فخررازی، سعدالدین تفتازانی و غزالی در موضوع تصدیق قلبی؛ معتزله و خوارج در حیطة اطاعت عملی؛ اهل سنت مانند ابوحنیفه، ابومنصور ماتریدی و شیعه مانند خواجه نصیرالدین طوسی در موضوع تصدیق و اقرار؛ محدثان اهل سنت، ابن تیمیه و محدثان شیعی در باب اعتقاد قلبی، اقرار زبانی و عمل جوارحی؛ صدرالمتألهین در موضوع شناخت و باور و عرفان و در نهایت علامه طباطبایی دربارة اعتقاد راسخ و تسلیم پرداخته است.

ایمان و شناخت عقلانی

مرور مطالب این کتاب، خواننده را با آرای مختلف دانشمندان مسلمان در مورد سه مسئله «حقیقت ایمان»، «معرفت عقلی و استدلالی» و «ایمان و معرفت عقلانی» آشنا می کند.

 کتاب «ایمان و شناخت عقلانی از دیدگاه اندیشمندان اسلامی» در ۴۶۶ صفحه و با قیمت ۱۸۵۰۰۰ ریال توسط دفتر نشر آثار علمی حوزة معاونت پژوهشی و فناوری پردیس خواهران دانشگاه امام صادق(ع) منتشر شد.

نظر شما