شناسهٔ خبر: 38401 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فرهادی سند آمایش آموزش عالی را به شورا ارائه کرد

دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سند آمایش آموزش عالی کشور در دستور کار ستاد نقشه جامع علمی کشور قرار گرفت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمد رضا مخبر دزفولی با اشاره به سند آمایش آموزش عالی گفت: وزیرعلوم ۳۰ شهریور پیش نویس سند آمایش آموزش عالی را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارایه کرد.

وی افزود: مقررشد این سند بلافاصله در دستور کار ستاد نقشه جامع علمی کشور قرار گیرد و ابتدا ستاد نقشه جامع علمی کشور سند مذکور را بررسی کرده و نتیجه را اعلام کند. جمع بندی آنچه در ستاد نقشه جامع علمی کشور انجام گرفته در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تصویب نهایی ارایه می شود.

به گزارش مهر، محمد فرهادی وزیرعلوم نیز درخصوص این پیش نویس گفت: این پیش نویس بر اساس راهبرد توسعه آموزش عالی، استعداد ها، امکانات و شرایط بومی هر منطقه تعریف شده است.

وی ادامه داد: وضعیت موجود در بحث آموزش های دولتی و شیوه های آموزشی از قبیل آموزش های کاربردی، مهارتی و آموزش های از راه دور و دانشگاه های جامع و صنعتی به صورت استان به استان و منطقه به منطقه در پیش نویس آمایش آموزش عالی مطرح شده است و پذیرش دانشجو در رشته و مقاطع مختلف باید مطابق با استعدادها، امکانات و نیازهای یک منطقه و جمعیت کشور صورت بگیرد.

وزیرعلوم افزود: در پیش نویس آمایش آموزش عالی احکامی نسبت به ساماندهی آموزش عالی در کشور، منطقه بندی و رتبه بندی دانشگاه ها و همچنین تجمیع، ادغام، انحلال و توسعه دانشگاه ها  درخواست شده که باید نسبت به این احکام درخواستی شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

نظر شما