شناسهٔ خبر: 38415 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دروازه ورود به حقایق سلوک گشوده شد

تاثیر ایمان و کفر در حیات دنیایی و گسترش توان درک در مراتب بالای حیات بررسی شد.

به گزارش فرهنگ امروز  به نقل از شبستان؛ چاپ پنجم کتاب " کیمیای وصال" تألیف آیت الله استاد محمد شجاعی از سوی انتشارات سروش وارد بازار به چاپ رسید.

بر اساس این گزارشاین اثر متن بازنویسی شده و تحریریافته از دروس تزکیه نفس آیت الله شجاعی است که از سال ۱۳۶۰ به بعد از رادیو قرآن پخش شده است؛ او حقایق سلوک را با اتخاذ از آیات و روایات بر طالبان شایسته عرضه می کند.

این کتاب در دو فصل جامع و کامل تدوین شده است که در آن نویسنده با نگاهی باز طریق تزکیه نفس را برای خواننده خود روشن می سازد. فصل نخست کتاب به بحث حیات نخستین و تفاوت آن با حیات دنیایی می پردازد و هر یک از این دو دنیا از دیدگاه قرآن مورد ارزیابی قرار می گیرد.

 

 

در این فصل مباحث دیگری چون تاثیر ایمان و کفر در حیات دنیایی، تفاوت حجاب ظلمانی و نورانی، حقیقت حجاب و محجوب، گسترش توان درک در مراتب بالای حیات، نمونه های قرآنی از حیات برتر، تبعیت از دین و انسان کامل شرط حیات برتر و غیره مورد نقد و بررسی قرار گرفته است که انسان را برای رسیدن به یک حیات و زندگی برتر راهنمایی می کند.

بنا به گزارش روابط عمومی انتشارات سروش، در فصل دوم کتاب نویسنده مراحل دستیابی به سلوک را برای سالک راه بازگشایی می کند تا به استناد آن بتواند از کج رویی ها پرهیز و به سر منزل مقصود دست پیدا کند. این راه که ده منزل دارد به خوبی از سوی نویسنده تعریف شده که عبارتند از منزل یقظه، منزل توبه، منزل انابه، منزل مراقبه، منزل قصد، منزل عزم، منزل اراده، منزل ادب، منزل فقر و منزل انس.

گفتنی است، چاپ پنجم " کیمیای وصال" در ۲۷۰ صفحه با قیمت ۱۵۰۰۰ تومان با شمارگان ۲۳۰۰ نسخه به تازگی روانه بازار کتاب شده است

نظر شما