شناسهٔ خبر: 38429 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

هشتمین همایش ملی پژوهش­های زبان و ادبیات فارسی برگزار می‌شود

هشتمین همایش ملی پژوهش­های زبان و ادبیات فارسی۲۸ و ۲۹ بهمن ۱۳۹۴به همت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ هشتمین همایش ملی پژوهش­های زبان و ادبیات فارسی، ۲۸ و ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ به همت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می شود. شرایط شرکت در این همایش به شرح زیر است؛

شرایط پذیرش مقالات

۱- حجم مقالات حداکثر ۸۰۰۰ کلمه باشد. مقاله با فونت B Nazanin در محیط ورد ۲۰۰۷ نوشته شود. مقاله به‌ترتیب، شاملِ چکیده (حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ کلمه)، کلیدواژه‌ها (حداکثر ۳ تا ۵ کلمه)، مقدمه و بیان مسئله، بحث و بررسی و نتیجه‌گیری باشد. رسم‌الخط مقالات، براساس دستور خط مصوب فرهنگستان زبان و ادب فارسی است (آخرین ویرایش).

منابع مورد استفاده در متن، در پایان مقاله و براساس ترتیب الفبایی نام ‌خانوادگی، نام نویسنده (نویسندگان) به شرح زیر آورده شود:

کتاب: نام خانوادگی، نام. (تاریخ انتشار). نام کتاب (حروف مورّب و سیاه،). نام و نام‌خانوادگی مترجم. جلد، نوبت چاپ. محل نشر: ناشر.

مقاله منتشرشده در نشریه: نام‌خانوادگی، نام. (سال انتشار). «عنوان مقاله». نام نشریه (حروف مورّب و سیاه، قلم شماره۱۱). دوره (شماره نشریه)، شماره صفحات.

مقاله ترجمه‌شده در نشریه: نام‌خانوادگی، نام. (سال انتشار). «عنوان مقاله». نام و نام‌خانوادگی مترجم. نام نشریه (حروف مورّب و سیاه). دوره (شماره نشریه). شماره صفحات.

 ارجاعات در متن مقاله، بین پرانتز (نام خانوادگی، سال: شماره صفحه/ صفحات‌) نوشته شود. در مورد منابع غیرفارسی، همانند منابع فارسی عمل شود و معادل لاتین کلمات در پایان مقاله بیاید.

۲- برای هر مقاله­ پنجاه هزار تومان بابت داوری به شماره حساب ۵۱۰۹۷۸۹۲۱۳ کد شناسه ۹۹۰۰۰۸۰۶۱۸۶ ، به نام بانک ملت، درآمدهای اختصاصی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی واریز شود و تصویر فیش واریزی به همراه اصل مقاله به ایمیل همایش ارسال شود، در غیر این صورت مقالات داوری نخواهند شد. مقالاتی که پذیرش شوند برای چاپ یا ارائه، نیازی به پرداخت هزینهٔ مجدد ندارند.

۳- فرم مشخصات نویسندگان از همین صفحه دریافت و تکمیل شود و به همراه مقاله و تصویر فیش واریزی به ایمیل ارسال گردد؛ بنابراین برای هر مقاله­ سه فایل باید ارسال گردد: فایل مقاله، فایل مشخصات نویسندگان، تصویر فیش واریزی.

کارگاه­های همایش

در برنامه‏های مرتبط با همایش چهار کارگاه در نظر گرفته شده است که با سخنرانی­های همایش تداخل ندارند. شرکت در این کارگاه­ها برای همگان آزاد است. قابل ذکر است در پذیرش شرکت کنندگان، اولویت با افردای است که زودتر ثبت نام کنند. برای شرکت در کارگاه­های همایش لازم است فرم مخصوص شرکت در کارگاه­ها از همین صفحه دریافت و تکمیل گردد و به همراه فیش مخصوص هر کارگاه به ایمیل همایش ارسال گردد. برای هر کارگاه، گواهی­ معتبر صادر خواهد شد.

اطلاعات تکمیلی

۱- دبیرخانه همایش جهت اسکان شرکت کنندگان درحال مذاکره است و در صورت توافق با مهمانسراها یا خوابگاه‏های دانشجویی، اطلاعات مربوط به هزینه‏ اقامت، اعلام خواهد شد.

۲- سایر اخبار و اطلاعات تکمیلی از طریق همین صفحه اعلام خواهد شد.

کمیته اجرایی همایش

دبیر علمی همایش: خانم دکتر زهرا حیاتی

دبیر اجرایی: آقای علی اصغر بشیری

کارشناس دبیرخانه همایش: خانم حمیده موسوی­نژاد

تقویم همایش

۱- آخرین مهلت دریافت مقالات: ۱۵ آبان ۱۳۹۴

۲- اعلام نتایج داوری مقالات: ۳۰ آذر ۱۳۹۴

۳- زمان برگزاری: ۲۸ و ۲۹ بهمن ۱۳۹۴

نشانی و تلفن دبیرخانه

تهران، بزرگراه کردستان، خیابان ۶۴ غربی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.

۳-۸۸۰۴۶۸۹۱- ۰۲۱ (داخلی ۲۳۹)

 (خانم موسوی نژاد)۰۹۳۳۸۸۸۵۲۶۵

پست الکترونیکی: conference۸@ihch.ac.ir

نظر شما