شناسهٔ خبر: 38432 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاهها تخصصی می‌شود

معاون سیاسی فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: در سال تحصیلی جدید برگزاری جلسات کرسی های آزاد اندیشی به صورت جلسات تخصصی برگزار خواهد شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حجت الاسلام میر مجید قریشی اظهار داشت: در سال‌های گذشته کرسی هایی که برگزار می شد بیشتر با هیاهو همراه بود و به صورت آمفی تئاتری برگزار می شد. این نوع برگزاری مشکلاتی را برای دانشگاه به وجود می آورد که رغبت دانشگاه‌ها را برای برگزاری کرسی ها کاهش می داد.

معاون سیاسی فرهنگی نهاد در رهبری در دانشگاه‌ها افزود: برهمین اساس در سال تحصیلی جدید کرسی های آزاد اندیشی علمی و آکادمیک تر برگزار می شود.

وی ادامه داد: وقتی کرسی های آزاد اندیشی به صورت تخصصی برگزار شود بهتر نیز می توان از آن استفاده کرد. برهمین اساس با همکاری وزارتخانه های علوم و بهداشت در سال تحصیلی جدید این روش اجرایی خواهد شد.

حجت الاسلام قریشی در خصوص اینکه سال گذشته دانشگاه ها بیشتر با چه موضوعی کرسی برگزار کردند گفت: موضوعات فرهنگی و در مرحله بعد موضوعات سیاسی اجتماعی بیشترین موضوعاتی بودند که کرسی های آزاد اندیشی دانشگاه ها در سال گذشته به آن پرداختند.

وی درباره ماده واحده تحت عنوان مصونیت حقوقی و قضایی آزاداندیشان نیز گفت : این ماده واحده هنوز در شواری عالی انقلاب فرهنگی در حال بررسی است.

نظر شما