شناسهٔ خبر: 38484 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«مرگ در ۹:۲۳» به روایت فرزام شیرزادی منتشر شد

فرزام شیرزادی از انتشار مجموعه داستان تازه‌ای از خود با عنوان «مرگ در ۹:۲۳» خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ فرزام شیرزادی روزنامه نگار و نویسنده، نهمین اثر داستانی خود را با عنوان «مرگ در ۹:۲۳» از سوی نشر ثالث روانه بازار کتاب کرد.

این نویسنده  درباره این کتاب گفت:  «مرگ در ۹:۲۳» ۱۰ داستان کوتاه از من را شامل می‌شود که همه آنها در ژانر اجتماعی و با محوریت تفکر ناخودآگاه نسبت به مرگ نوشته شده است.

وی ادامه داد: این داستان‌های کوتاه در فاصله زمانی سال ۸۶ تا ۹۰ نوشته شده است و علت خاصی نیز در محوریت داشتن مرگ در آنها وجود ندارد. در واقع این داستان‌ها همه حاصل سوژه‌هایی هستند که با یک محوریت به ذهن من رسیده و نوشته شده است.

شیرزادی همچنین گفت: این کتاب به پدرم علی اصغر شیرزادی تقدیم شده است.

این گزارش می‌افزاید در مجموعه داستان  «مرگ در ۹:۲۳» داستان‌هایی با عنوان از پا افتاده‌های از پا نیفتاده، توهم تلخ، ششم عید، عاقبت مهندس، تب احشام، مرگ پیش پا افتاده، لنگه به لنگه، دیالکتیک و در فاصله‌ای برای کشیدن ۵ سیگار درج دشه و عنوان کتاب نیز برگرفته از نام یکی از داستان‌های این مجموعه است.

در بخشی از داستان  «مرگ در ۹:۲۳» از این مجموعه می‌خوانیم: 

همین اول بگویم که این داستان جنایی نیست و قرار هم نبوده قتل و غارت یا جنایتی سازمان یافته در آن اتفاق بیفتد. اما اتفاق یا همان مرگ حدود ساعت ۹ و ۲۳ دقیقه رخ داد. یعنی ساعت ۹ و ۲۳ دقیقه صبح یا شاید هم پنج شش دقیقه بیشتر یا کمتر بود. چه اهمیتی دارد ساعت چند بود! آسمان ابری یا صاف و مثلا پاییز بود یا تابستان. هر چه بود، مرد پنجاه و چند ساله‌ای با موهای پر و پیمان فلفل‌نمکی و سیبیل کوتاه و صورت تازه اصلاح کرده، دراز به دراز عقب وانت پیکانی سفید، تاق باز خوابیده بود؛ نه...نخوابیده بود، مرده بود. نیمه جان هم نبود. مرده بود.

نشر ثالث این مجموعه را با قیمت ۸۵۰۰ تومان منتشر کرده است.

نظر شما