شناسهٔ خبر: 38499 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حضور فعال نخبگان حوزوی در شورای تحول علوم انسانی

معاون جامعه مدرسین و رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: تعدادی از کارشناسان و نخبگان حوزوی در کارگروه‌های شورای تحول علوم انسانی حضور فعال دارند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حجت‌الاسلام حسن نظری شاهرودی اظهار کرد: این شورا تحول در علوم انسانی را پیگیری می‌کند نه تحول در علوم اسلامی؛ با این وجود تعدادی از کارشناسان برجسته و نخبگان حوزه در کارگروه‌های شورای تحول علوم انسانی حضور فعال دارند.

وی علوم تربیتی، حقوق، روانشناسی، اقتصاد، علوم سیاسی و... را از جمله رشته‌های مورد هدف شورای تحول برای تشکیل کارگروه‌های تخصصی این شورا اعلام کرد و با اشاره به عضویتش در کارگروه اقتصاد شورای تحول افزود: حجت‌الاسلام مصباحی مقدم رئیس این کارگروه است و تعدادی از کارشناسان و نخبگان حوزوی که در زمینه اقتصاد تدریس و پژوهش‌های زیادی دارند در این کارگروه فعالیت می‌کنند.

به گفته وی شورای تحول علوم انسانی علاوه بر بهره مندی از ظرفیت صاحبنظران حوزوی، از توان علمی استادان دانشگاه که در رشته‌های تخصصی خودشان صاحبنظر هستند استفاده می‌کند.

حجت‌الاسلام نظری شاهرودی با اشاره به اهمیت عضویت حوزویان در کارگروه‌های شورای تحول اظهار کرد: کارشناسان حوزوی که در این کارگروه‌ها حضور دارند، در رشته‌های تخصصی مرتبط با هر کارگروه صاحبنظر هستند و نیز بر آیات و روایات اشراف دارند، بنابراین در تدوین محتوای سرفصل‌های دروس از توان این افراد استفاده می‌شود.

نظر شما