شناسهٔ خبر: 38542 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دانشگاه شهیدبهشتی رتبه دوم کشور از نظر تعداد اعضای هیات علمی

رئیس دانشگاه شهید بهشتی اعلام کرد: این دانشگاه با برخورداری از ۸۰۰ عضو هیات علمی، رتبه دوم را از این نظر در کشور داراست.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ دکتر محمدمهدی طهرانچی در مراسم استقبال از دانشجویان کارشناسی ارشد ورودی جدید؛ شهادت زائران بیت الله الحرام را تسلیت گفت و اظهار داشت: قریب ۴ هزار و ششصد و نود و پنج دانشجو در سال تحصیلی جدید در دانشگاه شهید بهشتی پذیرفته شده اند که ۳۵ درصد از این تعداد، در دوره کارشناسی، ۵۵ درصد در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۰درصد در مقطع دکتری پذیرش شده اند.

وی با تحلیل کیفی آمار دانشجویان کارشناسی ارشد ورودی سال ۹۴ گفت: ۹۰۰ نفر از ۲ هزار و ۵۰۰دانشجوی کارشناسی ارشد در انتخاب های اول و دوم دانشگاه شهیدبهشتی را انتخاب کرده‌اند؛ همچنین بیش از ششصد نفر رتبه زیر ۱۰۰ دارند.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی افزود: با برنامه‌ای که از ده سال قبل برای توسعه تحصیلات تکمیلی آغاز شد، اینک می‌توان دانشگاه شهید بهشتی را دانشگاه تحصیلات تکمیلی برتر خواند.

وی ادامه داد: همچنین این دانشگاه با برخورداری از ۸۰۰ عضو هیات علمی، رتبه دوم را از این نظر در کشور داراست که این تعداد اعضای هیات علمی تعلیم و تربیت بیش از ۱۸ هزار دانشجو را در ۱۹ دانشکده و ۱۰ پژوهشکده برعهده دارند.

طهرانچی ضمن برشمردن توانمندی‌ها و قابلیت‌های پژوهشکده‌های دانشگاه تاکید کرد: دانشگاه شهید بهشتی تنها دانشگاه در سطح کشور است که در آن پژوهشکده‌ها به عنوان سازمان‌های علمی ماموریت‌محور به پژوهش و همچنین تربیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی می‌پردازند که بیش از ۱۵ سال است در این عرصه مشغول به فعالیت هستند.

رئیس دانشگاه با اشاره به بروندادهای علمی و رتبه بندی دانشگاه های کشور اظهار داشت: از جمهوری اسلامی ۱۰۱ موسسه در سطح جهانی فعال هستند که دانشگاه شهید بهشتی رتبه ۲۸۰ را از لحاظ نوآوری تولید دانش و رتبه ۸۴۹ را از نظر تعداد بروندادهای علمی در سطح بین الملل برخوردار است.

وی افزود: بر اساس آخرین نتایج نظام رتبه بندی سال ۲۰۱۵ لایدن، ۱۳ دانشگاه ایرانی در میان ۷۵۰ دانشگاه برتر جهان مورد شناسایی، ارزیابی و رتبه‌بندی قرار گرفته است که دانشگاه شهید بهشتی رتبه ۵۸۴ مرجعیت علمی، در دسته ۱۰ درصد برتر تولید علمی دنیا را بدست آورد که این میزان رشد، بالاترین میزان جهش علمی طی یکسال گذشته در بین دانشگاه‌های کشور محسوب می‌شود.

نظر شما