شناسهٔ خبر: 38551 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نمایندگان رسانه های خارجی به تماشای فیلم محمد رسول الله (ص) نشستند

فیلم محمد رسول الله (ص) با حضور کارگردان و تهیه کننده این فیلم برای خبرنگاران خارجی، نمایندگان رسانه های خارجی مقیم و برخی سفرای کشورهای اسلامی در سینما فرهنگ اکران شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، اکران این فیلم که به همت اداره کل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به صورت ترجمه همزمان به زبان های عربی و انگلیسی برای مهمانان خارجی صورت گرفت با استقبال بسیار خبرنگاران رسانه های خارجی مقیم و غیر مقیم همراه شد.
در این اکران خصوصی که معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد نیز حضور داشت ، حدود ۱۲۰ خبرنگار و نماینده رسانه های خارجی در ایران از جمله خبرگزاری های آناتولی ترکیه، کویت، EFE اسپانیا، AFP فرانسه و شبکه های تلویزیونی المیادین لبنان، الیوم فلسطین، فونیکس چین، المنار لبنان، الجزیره قطر، یورو نیوز فرانسه، ان اچ کی ژاپن، آسیا لبنان و همچنین روزنامه های ون هویی چین و وال استریت ژورنال آمریکا به تماشای فیلم سینمایی محمد(ص) نشستند. 
همچنین برخی سفرای کشورهای اسلامی و نمایندگان آن ها مانند سفرای تونس، کنیا، الجزایر، افغانستان، اندونزی، جمهوری آذربایجان، کومور، مالزی و... از دیگر میهمانان این برنامه بودند.

** اکران در برخی کشورهایی آسیایی، اروپایی و آمریکایی
کارگردان فیلم محمد رسول الله (ص) به روند تولید این فیلم سینمایی، همچنین استفاده از ظرفیت های داخلی و خارجی برای ساخت آن و امکان تولید قسمت های بعدی این فیلم اشاره کرد.
مجید مجیدی با اشاره به اینکه این فیلم در داخل و خارج کشور با اقبال عمومی خوبی مواجه شده است، افزود: این فیلم در آینده ای نزدیک در ترکیه و پس از آن در دیگر کشورهای اسلامی از جمله سنگاپور، اندونزی، مالزی، سریلانکا و در ادامه در کشورهای آمریکایی و اروپایی به نمایش گذاشته می شود.
وی در ادامه به موضوع تحریم این فیلم از سوی برخی مقامات سعودی اشاره و تصریح کرد: عربستان با وجود وقایع اخیر و کشتار مردم و کودکان بی دفاع یمن به هیچ وجه صلاحیت لازم برای اظهار نظر در این حوزه را ندارد.
به گزارش ایرنا ، فیلم محمد رسول الله (ص) با ژانر تاریخی داستان زندگی کودکی پیامبر اسلام (ص) در سده ۶ میلادی را روایت می کند. این فیلم در سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۹۳ برای اولین بار اکران شد.
اکران سراسری این فیلم از ۵ شهریور ۱۳۹۴ (۲۷ اوت ۲۰۱۵) در ایران و همزمان با افتتاحیه جشنواره فیلم مونترال کانادا آغاز شد.
این فیلم در شهرک سینمایی پیامبر اعظم که در ۵۵ کیلومتری شهر قم قرار دارد، ساخته شده است. در این شهرک، ماکت شهرهای مکه و مدینه با مشخصات ۱۴۰۰ سال قبل، در مقیاس یک به یک (مختصات واقعی) طراحی و ساخته شده است و قرار است پس از پایان فیلمبرداری، از این دکور تحت عنوان شهرک سینمایی پیامبر اعظم برای دیگر پروژه های سینمایی دربارهٔ تاریخ اسلام استفاده شود.
این فیلم پرهزینه ترین فیلم تاریخ سینمای ایران محسوب می شود. بخش هایی از این فیلم (مربوط به واقعه جنگ اصحاب فیل ) در کشور آفریقای جنوبی فیلمبرداری شده است.
این فیلم پیش از تولد پیامبر اسلام (تا ۱۲سالگی) او را در بر می گیرد و البته بخش های قبل از ۵۰ سالگی محمد نیز به صورت فلاش بک نشان داده می شود.
فیلم محمّد رسول الله (ص) پیش از اکران عمومی و حتی پس از اکران با استقبال برخی کشورهای عربی و مخالفت برخی دیگر مواجه شده است.این اثر به عنوان نماینده سینمای ایران در اسکار سال ۲۰۱۶ میلادی معرفی شد .

نظر شما