شناسهٔ خبر: 38559 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بیش از ۱۲۰ كتاب با موضوع پایداری در «شب خاطره» رونمایی می‌شوند

مسئول كمیته فرهنگ و مطالعات پایداری چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراكز استانی حوزه هنری گفت: بیش از ۱۲۰ عنوان كتاب با موضوع پایداری امشب طی مراسمی در میدان امام (ره) اصفهان رونمایی می‌شوند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، حسین نصرالله زنجانی با اشاره به اینكه فعالیت دفتر مطالعات در حوزه هنری نوپاست، درباره توسعه عملكرد این بخش اظهار داشت: بحمدالله ما در دوره قبل جشنواره در طول مدت یكسال و نیمی كه دفتر  راه‌اندازی شده بود توانستیم ۶۰ عنوان كتاب را طی دوره قبل جشنواره در كرمانشاه رونمایی كنیم كه در نوع خود اتفاق بزرگی است.

نصرالله زنجانی گفت: امسال با رشد ۱۰۰ درصدی در این زمینه رو به رو بودیم و به همین دلیل در دومین حضور خود در جشنواره آثار و تولیدات مراكز استانی  بالغ بر ۱۲۱ عنوان كتاب با موضوع فرهنگ مقاومت و پایداری را مقارن با برگزاری مراسم شب خاطره رونمایی خواهیم كرد.

مسئول كمیته فرهنگ و مطالعات پایداری چهارمین جشنواره تولیدات و آثار حوزه هنری توجه به دو نكته را در این بخش ضروری خواند و تصریح كرد: ما سعی كردیم در دفتر مطالعات پایداری به پرورش استعدادهای استانی توجه كنیم؛ یعنی نویسندگان جوان استان‌ها را شناسایی و سوژه‌های مربوط به انقلاب و دفاع مقدس را مشخص كنیم؛ به همین دلیل دوره‌های متعدد آموزشی برگزار كردیم.

زنجانی افزود: نكته دوم اینكه سعی كردیم از ظرفیت بالای كارشناسان ملی بهره ببریم. تلاش ما بر این بود كه این افراد كتاب‌ها را مطالعه كنند و شاخص‌های علمی و ملی را ببینند. به همین خاطر امروز كتاب‌های ما قابلیت رقابت را دارند و حتی در برخی از موارد سعی كردیم ملاك آزاد‌اندیشی را نیز مدنظر قرار دهیم.

وی ادامه داد: جشنواره آثار و تولیدات مراكز استانی یك رصد و ملاك ارزیابی است اما علاوه بر اینها یك انگیزه برای نشان راه به هنرمندان و دایت مؤثر آن ها نیز محسوب می‌شود.

مسئول كمیته فرهنگ و مطالعات پایداری چهارمین جشنواره تولیدات و آثار حوزه هنری افزود: همان‌طور كه جشنواره قبلی به ما كمك كرد كه یك رشد ۱۰۰ درصدی داشته باشیم امیدواریم در دوره بعدی نیز شاهد یك رشد چشمگیر باشیم.

نصرالله زنجانی از اعمال یك نگاه متفاوت نسبت به جنگ در برنامه «شب خاطره» كه امشب در جشنواره آثار و تولیدات مراكز استانی برگزار می‌شود خبر داد و گفت: برنامه «شب خاطره» اتفاقی است كه كاملاً با موضوع امنیت ملی، نقش اقلیت‌های دینی در دفاع مقدس و خانه و خانواده در این دوره از جشنواره برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: در این برنامه كه امشب چهارشنبه ۸ مهر از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۲ در میدان امام (ره) اصفهان برگزار می‌شود بزرگانی همچون سرلشكر رحیم صفوی، ماموستا قادری، سردار قربانی، امیر رمضانی، سردار مرندی و وارتان دلیدیان به نمایندگی از اقلیت‌های مذهبی حضور دارند.

نظر شما