شناسهٔ خبر: 38569 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جایزه ۱۰ هزار پوندی برای مجموعه شعری درباره امریکا و نژادپرستی

مجموعه اشعار «شهروند: یک شعر امریکایی» سروده «کلودیا رنکاین» (Claudia Rankine) برنده ۱۰ هزار پوند از سوی جایزه «کتاب شعر فوروارد» شد.

 

جایزه 10 هزار پوندی برای مجموعه شعری درباره امریکا و نژادپرستی

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ مجموعه اشعار «شهروند: یک شعر امریکایی» که منتقدان آن را نمونه‌ای از تمثیل «امریکا و نژادپرستی که هیچگاه از آن جدا نمی‌شود» خوانده‌اند، برنده جایزه ۱۰ هزار پوندی «فوروارد» (Forward Book of Poetry) شد.
 
جایزه «فوروارد» در سال ۱۹۹۱ توسط «ویلیام سیگهارت» (William Sieghart)، ناشر و کارآفرین انگلیسی با هدف افزایش مخاطبان شعر و ارتباط مردم با شعر با روشی جدید بنیان گذاشته شد.
 
«کلودیا رنکاین» پیش از این جایزه «حلقه ملی منتقدان کتاب» امریکا را برای همین کتاب از آن خود کرده بود.
 
«آل کندی» رییس هیات داوران این جایزه، ضمن توصیف این مجموعه با «کتاب قدرتمند عصر ما» گفته است: «این کتاب نوشتاری است که باید به فوریت به همگان توصیه شود تا از آن لذت ببرند. از منظر سبک، این مجموعه، مجموعه اشعاری جسورانه درباره همان چیزی است که آن را فقدان صفات انسانی می‌نامیم – هیجان‌انگیز و متحول کننده.»
 
وی می‌گوید که او و دیگر داوران این جایزه بر این باور هستند که این مجموعه شعر به سئوالاتی درباره طبیعت، نیت و اهمیت شعر پاسخ می‌دهد. «شهروند، تنها یک مجموعه اشعار نیست بلکه مقاله‌ای به سبک شعر است.»

نظر شما