شناسهٔ خبر: 38589 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«فصل فراموشی فریبا» نامزد بهترین فیلم جشنواره هالیوود شد

اسامی نامزدهای جایزه بهترین فیلم جشنواره هالیوود اعلام شد که نام «فصل فراموشی فریبا» از ایران نیز در بین پنج اثر انتخاب شده، آمده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، در پی اعلام رسمی جشنواره هالیوود در وب سایت این جشنواره نام فیلم «فصل فراموشی فریبا» به کارگردانی و تهیه ‌کنندگی عباس رافعی در میان پنج کاندیدای جایزه بهترین فیلم جشنواره هالیوود به چشم می خورد.

«فصل فراموشی فریبا» بین ۹۷۶ فیلم که برای حضور در بخش مسابقه ارائه شده بودند توانست در بین  بیست فیلم بخش مسابقه  حضور پیدا کرده و با فیلم هایی که اغلب محصول سال ۲۰۱۵ سینمای امریکا هستند رقابت کند و اکنون در میان پنج نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم است.

 

عباس رافعی در این‌باره به خبرنگار مهر گفت: خوشحالم كه براي اولين بار فيلم هاي سينماي ايران به درجه اي از كيفيت فني رسيده اند كه مي توانند با فيلم هاي پر هزينه هاليوود رقابت كنند و حضور چشمگیر فیلمی از سینمای ایران در معتبرترین جشنواره های آمریکا نشان از بلوغ سینمای نوین ایران می کند.  

«فيلم فصل فراموشي فريبا» بدون داشتن پخش كننده خارجي توانسته وارد چرخه رقابت با فيلم هاي آمريكايي شود. پخش بين المللي فيلم در موسسه توليد و پخش بين الملل «فيلمنگاران»  به مدیریت عباس رافعی انجام مي‌گیرد.

فيلم «فصل فراموشي فریبا» داستان زندگی زنی است که گذشته نامتعارفش سایه بر زندگی عاشقانه اش انداخته و تلاش او برای فرار از این گذشته سرنوشت نافرجامی را برای او رقم می زند و اكنون كه همسرش تصادف کرده و در بیمارستان بستری است او مجبور می‌شود برای امرار معاش و تامین هزینه‌هاي بیمارستان با وانت او کار کند.

نظر شما