شناسهٔ خبر: 38595 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اولین و بزرگترین مرکز داده علوم اسلامی در قم افتتاح شد

اولین و بزرگترین مرکز داده علوم اسلامی، سکوی نشر معارف اهل بیت(ع) با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی در قم افتتاح شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، اولین و بزرگترین مرکز داده علوم اسلامی که سکوی نشر معارف اهل بیت(ع) است، قبل از ظهر پنج شنبه با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران افتتاح شد.

مرکز داده امین با تمرکز بر فراهم آوردن زیرساخت‌ها و سرویس‌های امن و قابل توسعه با اخذ گواهینامه‌های امنیتی و تأییدیه سازمان پدافند غیر عامل در تأمین حفاظت در برابر حملات الکترومغناطیس، میزبانی مطمئنی را برای سرورهای فیزیکی - مجازی و اطلاعات فراهم آورده است.

در این مراسم علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و آیت الله مرتضی مقتدایی رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه و حجت الاسلام محمودرضا جمشیدی و سید مهدی صادقی استاندار قم و  نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از مسئولان استانی حضور داشتند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار کرد: به دنبال این هستیم که گسترش مراکز فناوری و مجازی با بسترهای سالم و امن برای کشور فراهم شود تا اطلاعات صحیح در داخل و خارج کشور به گردش بیافتد.

لاریجانی ادامه داد:  فکر و فرهنگ زیربناهای قدرت هستند و این مهم جز با تربیت افراد با فکر امکان پذیر نیست.

همچنین آیت الله مقتدایی در این مراسم گفت: فاجعه منا در واقع نشان دهنده سوء تدبیر، بی لیاقتی و بی کفایتی آل سعود است که منجر به جان باختگی تعداد زیادی از مسلمانان و هموطنانمان شد.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: در سطح جهانی افراد زیادی تشنه معارف دین واهل بیت(ع) هستند که باید مبلغانی تربیت کنیم که در خارج از کشور این معارف را بیان کنند.

حجت الاسالام محمودرضا جمشیدی، رئیس حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور در این مراسم اظهار داشت: حضور و کسب رتبه برتر در اکثر جشنواره‌های مشترک و غیر مشترک حوزوی و خلق ده‌ها هزار اثر علمی، نوید یک جننبش علمی در میان طلاب حوزه‌های علمیه خواهران است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در پایان این مراسم بیان کرد: استفاده از تجهیزات و سلامت رسانه‌ای گوشه‌ای از اقدامات وزارت ارتباطات برای گسترده کردن شبکه‌های اجتماعی است.

نصرالله جهانگرد ادامه داد: مراکز داده مانند مخازنی هستند که داده‌ها را نگهداری و پردازش می‌کنند و بدون وجود این مراکز شبکه ملی گسترده نخواهیم داشت.

نظر شما