شناسهٔ خبر: 38619 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«درآمدی بر فلسفه هنر» ضیمران در راه انتشار

«درآمدی بر فلسفه هنر» نوشته محمد ضیمران از سوی انتشارات نقش‌جهان منتشر می‌شود. این کتاب ویرایش جدیدی از کتاب «جستارهای پدیدار شناسانه پیرامون هنر و زیبایی» از همین نویسنده است.

محمد ضیمران

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ محمد ضیمران اظهار کرد: جدیدترین کتاب من با عنوان «درآمدی بر فلسفه هنر» به زودی از سوی انتشارات نقش جهان در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد.


وی افزود: این کتاب حاصل ویرایش جدید و بازنگری کلی کتاب «جستارهايی پديدارشناسانه پيرامون هنر و زيبايی» است که در سال ۱۳۷۷ از سوی نشر کانون منتشر شده بود. مدت‌ها بود که از من درخواست تجدید انتشار این کتاب می‌شد، اما راضی نبودم که مباحث به همان صورت قبلی منتشر شود.

ضیمران ادامه داد: یک مجموعه گفت‌وگوی جدید هم در دست انتشار دارم که در واقع دنباله کتاب گفت‌وگوهای محمدرضا ارشاد با من با عنوان «دودمان پژوهی فلسفه: اندیشه‌های فلسفی در پایان هزاره دوم» است. این کتاب هم اکنون در مراحل آماده‌سازی نهایی است.

نخستین انتشار کتاب «جستارهايی پديدارشناسانه پيرامون هنر و زيبايی» نوشته محمد ضیمران در سال ۱۳۷۷ با شمارگان دو هزار و ۲۰۰ نسخه، ۴۵۲ صفحه و قیمت دو هزار تومان از سوی نشر کانون روانه کتابفروشی‌ها شده بود.

درباره محمد ضیمران
محمد ضیمران (متولد ۱۳۲۶) دارای مدرک دکترای معرفت شناسی و آموزش فلسفه از دانشگاه ماساچوست امریکاست.

«فکر فلسفی در گستره هنر»، «درآمدی بر نشانه شناسی هنر»، «فلسفه هنر ارسطو»، «نيچه پس از هيدگر، دريدا و دولوز»، «نگاهی به روشنگری مدرنيته و ناخرسندی‌های آن: سوبژكتيويته معرفت و زيبایی»، «ژاک دریدا و متافیزیک حضور»، «فلسفه میان حال و آینده: جستاری در باب اندیشه‌های فلسفی معاصر»، «گذر از جهان اسطوره به فلسفه»، «اندیشه‌های فلسفی در پایان هزاره دوم»، «گذار از پدیدارشناسی به نقد آن و وورد به پسا ساختارگرایی» و «میشل فوکو: دانش و قدرت» نام شماری از کتاب‌های منتشر شده ضیمران است.

نظر شما