شناسهٔ خبر: 38630 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

۱۴ مهر؛ آخرین مهلت ثبت نام کلاس های آموزش فیلمسازی

معاون فرهنگی و آموزش انجمن سینمای جوانان ایران، گفت: ۱۴ مهر آخرین فرصت برای ثبت نام اینترنتی علاقمندان به شرکت در آزمون کلاس های آموزشی فیلمسازی است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، سعید پوراسماعیلی عصر دیروز (شنبه ) در نشست رسانه ای دور های آموزشی فیلم سازی انجمن سینمای جوانان اظهار داشت: علاقه مندان پس از ثبت نام روز جمعه ۱۷ مهر به صورت همزمان و از طریق ۵۹ دفتر انجمن در آزمون شرکت خواهند کرد.
وی افزود: در ادامه نیز قبول شدگان با توجه به ظرفیت شهر های خود پذیرفته می شوند و کلاس ها نیز از ۳ آبان دردوره جدید آغاز خواهد شد.
معاون فرهنگی و آموزش انجمن سینمای جوانان ایران همچنین به اختصاص کلاس های مخصوص خبرنگاران اشاره کرد و گفت: در صورت رسیدن تعداد خبرنگاران علاقه مند به آموزش فیلمسازی به ۱۵ نفر با ۵۰ درصد تخفیف می توانند از هر عنوان کلاس تک درس استفاده کنند.
پوراسماعیلی با بیان اینکه دوره آموزشی سینمای جوان سال گذشته تجربه خوبی را پشت سر گذاشت، افزود: کاهش شدن دوره های آموزشی از ۱۵ به ۷ ماه و اینکه هنرجویان بعد از ۴ ماه گذراندن دوره تئوری باید طی سه ماه و هر ماه یک فیلم تولید کنند نشان داد تصیم درستی برای کوتاه شدن دوره ها و عملی شدن بوده است.
وی ادامه داد: در دوره جدید کارگاه ها درسی به نام تجربه گرا اضافه شده است که فضای جدیدی را وارد تولیدات فیلم های کوتاه کرده است.
معاون آموزشی انجمن سینمای جوانان درباره دلیل تغییر رویکرد آموزشی این انجمن توضیح داد: دوره های آموزشی بلند مدت ما شبیه آموزش های شده بود ، که در دانشگاه هایی مانند دانشگاه علمی کاربردی به دانشجویان می دادند ما لزومی نمی دیدیم که آموزش های ما تئوری محور باشد. 
وی درباره شرکت کردن آثار تولیدی این انجمن در جشنواره ها نیز گفت: ما از دوره های آموزشی انتظار نداریم که به جشنواره ها فیلم بفرستند. چرا که این توقع باعث می شود هنرجو و مربی از تجربه هراسان باشند بنابراین خروجی های دوره ی آموزشی وارد رقابت با آثار حرفه ای نخواهند شد. 
پوراسماعیلی درباره آثار تولید شده در دوره ۷ماهه سال ۹۳ گفت: ۵۰ دفتر از ۵۹ دفتر سراسر کشور دوره هفت ماهه قبلی را اجرا کردند که در هر کارگاه مستند سازی دو فیلم کوتاه گروهی ساخته شده است. 
معاون آموزشی انجمن سینمای جوان با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ فیلم مستند نیز در کارگاه های اموزشی تولید شده اند و گاه تعداد آثار تولیدی کارگاه ها به دلیل خلاقیت هنرجویان بیشتر از انتظار هم بوده است، گفت: در کارگاه فیلمسازی داستانی نیز هر کارگاه حداقل یک فیلم تولید کرده است البته در کارگاه فیلم تجربه گرا به تولید فیلم نرسیده ایم و در حد اتود زدن و تجربه کردن بوده است. 
پوراسماعیلی با بیان اینکه به طور تقریبی ۲۰۰ فیلم آموزشی در این دوره تولید شده است ، اظهار کرد: با قاطعیت می گویم در طی دوران سی ساله سینمای جوان این میزان تولید فیلم سابقه نداشته است، ضمن اینکه تمامی عوامل تولیدات هم از بچه های خود کارگاه ها بوده اند.

نظر شما